2011. március 2., szerda

Rizs ágyba ültetett brokkoli és karfiol rózsák

Hozzávalók: 

1 fej karfiol
1 fej brokkoli
2 zacskó gyors rizs
kb. 7 dl tej
15 dkg vaj
liszt a besamelhez (ezt nem mértem, amennyit felvesz, hogy jó sűrű legyen)
só, bors, szerecsen dió
15 dkg trappista sajt

Elkészítés: 

A karfiolt és a brokkolit rózsáira szedtem, megmostam és odatettem főzni sós vízbe.
A rizst szintén megfőztem.
Közben elkészítettem a besamelt.
A vajat felolvasztottam, beleszitáltam a lisztet.
Felöntöttem a hideg tejjel, ízesítettem sóval, őrölt borssal, reszelt szerecsen dióval.
Egy tűzálló tálat kikentem vajjal, zsemle morzsát hintettem bele.
Az aljára 2 merőkanál besamelt mertem, majd szépen sorjában rétegeztem a hozzávalókat, a 
rizst, és a megfőtt brokkolit és karfiolt. Ezután a maradék besamellel nyakon öntöttem, vaj darabkákkal megszórtam. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem kb. 25 perc alatt.
Megszórtam reszelt trappista sajttal, rápirítottam. 



Elárulom Nektek, hogy brokkolit most készítettem először.
Karfiolt már sokszor készítettem így csőben sütve, mert a lánykámnak nagy kedvence.
A brokkolival kapcsolatban egyszer volt egy nagyon rossz élményem.
Fagyasztott pizzát rendeltünk még nagyon régen valamikor és annyira  rossz íze volt a brokkolinak rajta, hogy egész eddig idegenkedtem tőle.
De nagyon, nagyon finom volt és sajnálom, hogy eddig nem készítettem belőle semmi finomságot.


 
 
 

4 megjegyzés:

  1. A brokkoli a mi nagy kedvencünk is! Sőt, talán a karfiolnál is jobban szeretjük. Kivéve Bertuskát...ő még most sem szerette meg, pedig kemény kiképzés alatt van.

    VálaszTörlés
  2. Nelli ez fenséges lehetett,imádnám nagyon:-)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda jó kis könnyű ebéd lehet ez!

    VálaszTörlés
  4. Isteni finom lehet, na jó azért a brokkolit kihagynám belőle :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...