2011. november 3., csütörtök

Mézes sült dió



A kínainál lehet mézes sült diót venni, viszont
szerintem nagyon drága. 
Így jött az ötlet, hogy készítsük el otthon. Nagyon jó
kis gasztroajándék lehet belőle.
Pontos mennyiségeket nem írok, mert függ attól mennyit 
szeretnénk készíteni.


Hozzávalók:

dió,
méz


Elkészítés:

Viszonylag szép egész gerezd diókat igyekeztem válogatni.
A mézet egy bögrébe tettem, egy marok diót bele-
szórtam. Meghempergettem a mézben, jól lecsepegtettem.
Sütő papírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket.
Lég keverésen kb. 8 perc alatt 200 fokon megpirítottam.
Olyan jó törökméz illat lengte be közben az egész lakást.
A méz először felhabosodott, de aztán szépen rákaramelli-
zálódott a gerezdekre.
Mikor megpirult, óvatosan csipesszel kiszedtem egy
tálkára őket.
Vigyázni kell vele nagyon, mert nem lehet abbahagyni.
Veszélyes!!!:-)



14 megjegyzés:

  1. Már kezdek is neki! Fáj a torkom. Veszély ide vagy oda szükségem a vitaminra és a mézes dolgokra. Erika

    VálaszTörlés
  2. Erika!Ez tuti jó lesz rá!Jobbulást Neked!Puszi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nelli!

    Légkeveréses gáz hiányában is megoldható a csudadió?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom!!!! Ledarálva, süteménybe, krémekbe isteni finom!!:)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg jól néz ki, és el is hiszem, hogy nem lehet abbahagyni. Eszembe jutott, egyszer régen vittem a lányoknak sós pisztáciát. Akkoriban több kilónyi mennyiséghez tudtam ingyen hozzájutni, nagyon jó minőségben, frissen pörkölve, így hát vittem nekik is, nem keveset. Mikor legközelebb arra jártam, láttam mindenhol valami pisztácia héj ékszer. Mondták, soha többet ne hozzak ilyet, mert nem tudták abbahagyni és mind megették. Kínjukban és kreatívságukban pedig halom ékszert készítettek a héjából. Hát ez is ilyen lehet...eszed amíg van.)))

    VálaszTörlés
  6. Ha most megbírnám rágni, akkor tuti egész este ezt enném. de ki fogom próbálni, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon fincsi , jó régen ettem. Most viszont megyek van mézem és dióm is este gondolok rád Nelli mikor eszegetem a diót! Nem fogok sokat csinálni mert még megeszem az egészet!:-))

    VálaszTörlés
  8. ÁÁÁÁ ezt kerestem, mert hasonlót ettem kínaiban és isteni finom

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom, régebben sokat vettem, de ez így tényleg sokkal olcsóbb:) Akármennyit meg tudnék enni belőle.

    VálaszTörlés
  10. De jót készítettél már megint!! Csupa ötlet vagy!!

    VálaszTörlés
  11. Nelli!
    De örülök, hogy ezt elkészítetted, nagyon jó kis ajándék, listára felvettem:-))) Köszi!

    VálaszTörlés
  12. Mmm, tavaly télen rákattantam a dióra és nagy kedvenc lett nálunk is. Nagyon jól néz ki, amit készítettél. :)))

    VálaszTörlés
  13. Terike!Légkeveréses gáz hiányában is megoldható.A légkeverés gyorsítja a folyamatot, legalábbis az én sütőm esetében.

    Gizus!Tényleg nagyszerű ötlet!Mondjuk egy Karácsonyi grillázs torta!Hm....:-)

    Húúúúúú Teakert!Miért is nem dolgoztam abban az irodában!:-)A pisztácia is nagyon finom lehet így is szerintem mézzel!

    Eszter!Talán fogászatra jársz?Te szegény!

    Éva!Elkészítetted?Milyen lett?

    Bianka!Sokkal finomabb lett szerintem az otthoni, mint a kínai volt.Én most virágmézből készítettem, mert az volt otthon, de már beszereztem a legközelebbi adaghoz az akácmézet, szerintem azzal meg még finomabb lesz.

    Trollanyu!Ezzel mi is így voltunk.Csak ültünk, beszélgettünk és ropogtattunk!:-)

    Marcsikám!Köszi, de mint tudjuk Te sem panaszkodhatsz!

    Gesztenye!Örülök, hogy egyszer én adhattam Neked ötletet!:-)

    Egycsipet!Napmátkánál olvastam a sós dióról mézzel, izgatja nagyon a fantáziámat.:-)

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...