2011. február 10., csütörtök

Online Vacsoracsata 1. hét - Kapros, csirkemájas palacsinta

A  Kutya és Konyha blog  Online Vacsoracsata játékán ezzel az étellel szeretnék indulni.
A TV-ben soha nincs lehetőségem nézni a Vacsoracsatát, mert délután dolgozom, ezért is örültem ennyire ennek a játéknak.
Egyszerű, olcsó, gyorsan elkészíthető, ami manapság azt hiszem sokunknak nem elhanyagolható tényező, és persze nem utolsó sorban nagyon-nagyon finom.
Sajnos a betegség engem sem került el, így lettem én az utolsó aki megkínálja játékostársait Amit,
Ha tetszik a receptem, kérlek szavazzatok rá Kutya és Konyha oldalán.


Hozzávalók:

kb.: 8 db palacsinta ( ennek az elkészítését nem írnám le, mert erre mindenkinek van saját jól bevált receptje )
50 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
majoranna, só, bors, ízvarázs, őrölt pirospaprika
egy nagy csokor kapor
tejföl, főzőtejszín, pici liszt


Elkészítés:
A szokásos módon palacsintákat készítünk.
A csirkemájat megmossuk, lehártyázzuk. Én a késsel egy megbököm őket és akkor tapasztalatom szerintem nem fröcsögnek. Egy-egy májat kettőbe vágok. A vöröshagymát megpucolom, megmosom és apró kockákra vágom. Kevés olajon megpirítom a vöröshagymát, mikor már szép piros rádobom a felvágott májakat. Mikor kifehéredett a máj, megszóróm őrölt pirospaprikával, és felöntöm vízzel. Fűszerezem, reszelt fokhagymával, borssal, majoránnával, ízvarázzsal. A sót majd a legvégén adom hozzá, mert állítólag attól kemény marad a máj. Mikor a máj puha akkor kiveszem a szaftból egy másik tálba és villával összetöröm apró darabokra.A kaprot megmosom és apró darabokra vágom, és a szaftban egy pár percig főzöm. Eközben 2 evőkanál tejfölt, 1 evőkanál lisztet és 2 dl főzőtejszínt összekeverek, majd a szaftba csurgatom óvatosan, nehogy csomós legyen és 5-6 percig lassú tűzön forralom. 
A kisütött palacsintákat megtöltöm az összetört májjal, úgy, hogy a tölteléket a palacsinta külső harmadába teszem és először ráhajtom a egyik szélét, majd a másik szélét és utána feltekerem.
Tányérra teszem és a mártással nyakon öntöm.
A palacsintát elkészíthetjük sósan, édesen, levesbetétként, előételként, főételként.
Nem is gondolnánk talán, hogy eredete a római korból származik. Ekkor még kerek kövön, vagy pajzson sütötték. Egy nagyon kedvelt tészta lett, ami az egész világot meghódította, mindenhol más néven. 
A máj pedig rengeteg vasat tartalmaz.
A palacsintát azért szeretem nagyon, mert igen sokféleképpen elkészíthető étel. Érdekes, hogy nálunk a gyerekek ezt a sós változatot és nagyon kedvelik.
 

28 megjegyzés:

  1. Haaaaam....
    Mind megettem. Ez valami istenien néz ki!!!
    Imádom a kaprot, a májat :))
    Miért nincs fénypostád Nelli? Akkor tudnál nekünk is küldeni minden finomságból amit készítesz!!!!
    Lehet Nálad rendelni?

    VálaszTörlés
  2. Juj, ez nagyon fincsi lehet Nellike!

    És külön elismerésem, hogy így, ennyire lerobbanva is ilyen jó kis vacsit alkottál!

    VálaszTörlés
  3. Csajok!Szavazzatok rám majd léci Kutya és Konyha oldalán!:-)

    VálaszTörlés
  4. Nellike, még nincs fenn az oldalán a recid. Lehet hogy holnap lesz csak? Minden napra egy recept?

    VálaszTörlés
  5. Ó, ez valami mesés! :) Nagyon finom volt kedves Nelli! Köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  6. Nelli nálam Te vagy a befutó, bár még csak most találtam meg a blogodat. Hétvégére a Te palacsintádat fogom elkészíteni!
    Andicsek

    VálaszTörlés
  7. Nelli, hogy milyen jó ötleteid vannak, ez a palacsinta isteni finom lehet. Nagy előnye, hogy semmi extra nem kell hozzá, mégis egy különlegesség. Szorítok neked a "csatába".:)

    VálaszTörlés
  8. Nelli, ez valami varázslatos palacsintaköltemény!!!!! Kérnék vagy négyet-ötöt :)

    VálaszTörlés
  9. Nelli!
    Istenien néz ki, nagyon nehéz lesz dönteni:-))
    Magasra tette az első 5-ös a mércét:-)

    VálaszTörlés
  10. Ez nagyon ott van, finom lehet

    VálaszTörlés
  11. Tesóm egyik nap hozhatnál Nekem is:)

    VálaszTörlés
  12. Szia Nelli!

    Ezen a neten keresztül is tisztán látszik, hogy eszméletlenül finom lehet! :) Szavaztam rád! :)

    VálaszTörlés
  13. Nellikém, gratulálok a győzelmedhet!

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!

    Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy szavazott rám!:-)
    Kedvesek vagytok!Igazán örülök a győzelemnek, annál is inkább, mert nem vagyok egy nyerő típus!:-)

    VálaszTörlés
  15. szuper lett...az én szavazatom nélkül is befutott :)hajrá döntő!

    VálaszTörlés
  16. Kedves Nelli! Nagyon sok szeretettel gratulálok! Örülök, hogy Veled játszhattam! Remélem, egyszer élőben is megkóstolhatom ezt a szuper fogást :)

    VálaszTörlés
  17. Nagy gratula a palacsintához is és a helyezéshez is. Irány a döntő :))

    VálaszTörlés
  18. Hajrá!!!
    Biztos, hogy engem akarsz kínozni ezekkel a finom májas ételekkel. Jól van, neked elnézem.:)))

    VálaszTörlés
  19. Nelli, gratulálok az első helyezéshez és remélem, már meggyógyultál:-)

    VálaszTörlés
  20. Nagyon guszta!!Ennék belőle szívesen!

    VálaszTörlés
  21. Nelli, jól vagytok?
    Gratulálok az első helyezéshez!:-)))

    Puszi, Anikó

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...