2011. február 28., hétfő

Paradicsomos káposzta oldalassal


Hozzávalók: 

1 fej káposzta
fél kg oldalas
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
őrölt kömény, só, bors, ecet, cukor,
ízvarázs 
olaj
piros paprika
ecet
zeller zöld
1 l   100%-os paradicsom lé


Elkészítés: 

A vöröshagymát apró kockákra vágom és kevés olajon üvegesre párolom.
Az oldalast megmosom és darabokra vágom. Ráteszem a megpárolt hagymára és addig sütöm míg a húson a rostok be nem záródnak.
A káposztát felszeletelem, megmosom és rádobom a hagymára, húsra.
Feltöltöm vízzel. Ízesítem a köménnyel, sóval, borssal, fokhagymával, ízvarázzsal.
Ízlés szerint teszek bele ecetet és cukrot (mi édesen szeretjük).
Az elfőtt folyadékot szükség szerint pótolom. 
Felöntöm 1 liter 100 %-os paradicsom lével. 
A zeller zöldet már a főzési idő vége fele teszem bele.
A zeller a paradicsomos ételek elengedhetetlen ízesítője.
Nagyon finom, karakteres ízt ad neki. 
Közben kevés olajon megpirítom a lisztet, majd piros paprikát teszek bele.
Amikor megfőtt a hús és a káposzta akkor ezzel a rántással berántom. 
Bár jobban szeretem a habarást, mint a rántást, de vannak bizonyos főzelékek amihez a rántás
jobban illik. A paradicsomos káposzta szerintem ezek közé tartozik. 
 
 
 

9 megjegyzés:

  1. Húúú Nelli!
    Imááádom:))
    De jó a családodnak... Olyan isteni finomakat főzöl mindig!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Ceffa a kedves szavakat!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ezer éve nem ettem:OO A mamám ezt igen jól főzte, neki kell futnom:))

    VálaszTörlés
  4. Az én jó uram kedvence, amit itthon sose kap. :(

    Legközelebb küldöm hozzátok ebdére! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem, és milyen régen készítettem.
    Istenien néz ki:-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet.
    Köszi a receptet!
    Most főzöm,remélem,hogy finom lesz.
    Egyébként nekem is a drága Nagyim főzött ilyet és nagyon régen ettem már!
    Szép napot és BUÉK!

    VálaszTörlés
  7. Máris készítem, nagyon jónak tűnik!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...