2011. november 15., kedd

Tejszínes mézes csirke gombás cukkinis raguval


Hozzávalók:

1 nagyobb csirke mell,
1 cukkini,
50 dkg gomba,
1 vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2 dl főző tejszín,
1 evő kanál méz (nálam akác volt)
só, bors, oregano, bazsalikom,
kevés rozmaring,
olaj,
2 tasak gyors rizs


Elkészítés:

A csirke mellet megmostam,
vékony csíkokra vágtam.
A cukkinit hosszában kettévágtam nem túl vékony
szeletekre, a gombát is rusztikusabb
szeletekre vágtam.
Felaprítottam a vöröshagymát és kevés
olajon megpirítottam.
Amikor már üveges volt a  hagyma, akkor 
kerültek rá a csirke mell csíkok.
Fehéredésig pirítottam. Fűszereztem,
majd felöntöttem 1 dl vízzel.
Közben kóstolgattam és az elfőtt vizet pótoltam
amíg a hús puha nem lett.
A fokhagymát a főzési idő végén
adtam hozzá reszelve.
Amikor megpuhult, akkor felöntöttem 2 dl
főző tejszínnel, besűrítettem.
A legvégén került bele a méz.

Közben vizet forraltam a rizsnek.
Én mindig kiveszem a tasakból és
úgy főzöm.
Sós vízben 12 perc alatt puhára főztem.

Elkészítettem a gombás, cukkinis ragut is.
Kevés olajon, víz hozzáadása nélkül a 
gombát kezdtem el pirítani.
Sóztam, borsoztam, oregánot, bazsalikomot,
pici rozmaringot adtam hozzá.
10 percig főztem, ezután adtam
hozzá a cukkinit.
A cukkini is igen  hamar puhul. Körülbelül
15-20 perc alatt elkészült a ragu.

Szebb szelet gombákat és cukkiniket
vettem ki a raguból.
Szuflé forma aljába helyeztem őket és a rizst egy kanál 
segítségével belenyomkodtam.
A tányér közepére helyeztem, a tejszínes mézes
csirke mellet egyik oldalra halmoztam, a 
másik oldalra pedig a ragu került.
Pár darab laska gomba is volt itthon, az is került a
tányérra a szokásos módon megsütve.
Fejedelmi ebéd volt.








9 megjegyzés:

  1. Ahogy mondtad Nellike, tényleg nagyon finom ebédetek volt! :D

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg isteni:) Én is szoktam ilyet készíteni, s mindig elfogy az utolsó cseppig. Cukkinival is nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. De jó ízek vannak benne, mindegyiket szeretem külön-külön is, de így egybe isteni lehet:D

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu!Te miket teszel bele?

    Andikám!Szívesen láttalak volna ebédre!:-)

    Gabi!Fincsi volt nagyon, jó lett volna a galusod mellé!:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Szívesen megkóstoltam volna csak egy kicsikét nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Nelli, nagyon finomat készítettél!:) El is ugorhattam volna felétek megkóstolni:))

    VálaszTörlés
  7. Lányok szívesen láttalak volna benneteket!:-)

    VálaszTörlés
  8. De jó, akkor én is csatlakoztam volna az ebédhez:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...