2011. november 23., szerda

Fahéjas, cukros pirított mandula


Így Karácsony közeledtével megint sok gasztroblogon
elkészül(t) a fahéjas, cukros pirított mandula. Én legutóbb 
Biankánál láttam és megint úgy voltam vele, hogy el kell, hogy készítsem.
Készítése közben isteni finom illat járta be a lakást,
egész ráhangolódtam a Karácsonyra.
Már most tudom, hogy újra el fogom készíteni, de.....
csak kizárólag Karácsony előtt pár nappal,
mert nagyon eteti magát!:-)


Hozzávalók: 


30 dkg mandula
cukor
fahéj
víz


Elkészítés:


Egy edényben vizet forraltam. Mikor már forrt akkor
beledobtam a mandulákat.
5 percig forraltam, majd leszűrtem.
Ezután a barna héjától nagyon
könnyen megszabadítható.
A cukrot összekevertem a fahéjjal. Ebből nem írok
mennyiséget, mindenki látni fogja, hogy mennyit kíván
majd, és ha marad az sem baj! Jó lesz
a következő adagra! 
Mert biztosan lesz következő, hiszen aki egyszer
elkészíti, el fogja készíteni többször is!:-)
Száraz serpenyőben megpirítottam a mandulát,
majd megspricceltem vízzel.
Rászórtam egy adag fahéjas cukrot. Megint pirítottam,
majd megspricceltem vízzel.
Újabb fahéjas cukor szórás következik.
Közben pedig folyamatosan keverni kell.
Akkor lesz készen amikor a fahéjas cukor már
karamellizálódik, de még kristályos és 
szépen rátapad a mandula szemekre. Kihűlés után ropogós lesz.



9 megjegyzés:

  1. Imádnám! Fahéj is, mandula is! Nagyon finom lehet :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Én most pirítottam cukorral diót az is nagyon finom, de lehet hogy legközelebb szórok rá egy kis fahéjat is mert nagyon szeretem az ízét illatát!

    VálaszTörlés
  3. ÁÁÁÁ én azóta elkészítettem még egy adaggal. Bűn finom :))))

    VálaszTörlés
  4. Isteni finom nasi lehet:) El fogom én is készíteni, nagyon szeretjük a mandulát:)

    VálaszTörlés
  5. Ez biztosan ki fogom próbálni. Köszi Nelli. :)

    VálaszTörlés
  6. Már Biusnál is láttam, ott is elképzeltem az illatokat. Vettem mandulát, hamarosan én is kipróbálom...Nagyon fincsi ropogtatni való!

    VálaszTörlés
  7. Hjuu..ilyet vásárban ettem, ajj de finom volt:)

    VálaszTörlés
  8. Nelli, köszi az ötletet:) Nekem ugyan mogyoróm van, meg dióm, de biztosan azokkal is finom. Sőt, tán ajándéknak is...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...