2011. november 1., kedd

Sült meggylekváros túrókrémes piskóta roppanós csokiréteggel


Árválkodott két felhasználásra váró túró a hűtőben.
Először a túró rudi tortára gondoltam, de mivel nem volt
itthon vaj, így valami mást kellett kitalálni. Amikor
nekiálltam még nem tudtam milyen süti lesz belőle.
De ahogy készült, mindig újabb ötletek jöttek. Voltatok már így?

Hozzávalók:

A piskótához:

4 tojás

 8 evő kanál kristály cukor

7 evő kanál liszt

1 evő kanál kakaó por ( holland )

4 evő kanál víz

1 mokkás kanál sütőpor


1 kis üveg sült meggy lekvár

A krémhez: 
  
2 csomag túró
1 citrom héja és leve
 15 dkg kristály cukor
2 vaníliás cukor
  fél doboz hab tejszín habbá verve
   1 db Dr. Oetker zselatin fix

A mázhoz:

1 tábla jó minőségű étcsokoládé

A tojásokat kikeverem a cukorral, mikor habosra
kevertem beleszitálom a lisztet és a kakaó port, sütőport és a vizet.
Ezzel már csak lazán összeforgatom. 
175 fokos sütőben lég keverésen
25 perc alatt megsütöm.

Amikor a piskóta kihűlt akkor sült
meggy lekvárral bőven megkenem.

Közben elkészítem a túró krémet. A túrókat kikeverem a
kristály cukorral, vaníliás cukorral és a citrom reszelt
héjával, levével. Belekeverem a zselatin fixet.
Felverem a tejszínt és a túró krémmel
összevegyítem.
Utána már gyorsan kell dolgozni, mert a
zselatin fixtől gyorsan dermed a krém.
A sült meggy lekváros piskóta tetejére kenem
egyenletesen a túró krémet.

A csokoládét apró darabokra tördelem és gőz felett
felolvasztom, majd a süti tetejére csurgatom.


                        

7 megjegyzés:

  1. Hú, ez igen, csudafinom lehet:)

    VálaszTörlés
  2. Azt a mindenit, már a neve is olyan jól hangzik:) Nagyon guszta és elképzelem, hogy milyen finom:)

    VálaszTörlés
  3. Nelli, ezt jól kitaláltad!!! Isteni lehetett!!

    VálaszTörlés
  4. Nelli, ez valami mennyei lehet!!! Viszem is a receptet. Igaz meggylekvárom nincs, de majd helyettesítem cseresznyelekvárral.

    VálaszTörlés
  5. Finomra sikerült tényleg!Gizus!Szerintem a cseresznyelekvárral is isteni finom lesz!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finomat találtál ki Nellike !

    Olyan kis könnyű sütinek tűnik, amit egy nehezebb ebéd után úúúgy megkíván az ember.

    VálaszTörlés
  7. Szülinapomra rendel:P NYAMMMMMMI!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...