2011. november 4., péntek

Zöldborsó főzelék



Ezt a főzelék receptet azért írom be, mert Bazsi
sokat főzőcskézik mostanában és így egyszerűbb,
mert csak fellapozza a virtuális szakácskönyvünket
és már készítheti is.
Régebben mindig rántottam a borsó főzeléket, de habarással
szerintem sokkal selymesebb, krémesebb, finomabb.

Hozzávalók:
80 dkg fagyasztott zöldborsó
só, bors, ízvarázs
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
olaj
petrezselyemzöld
liszt

Elkészítés:
Kevés olajon megdinszteltem az apróra
vágott vöröshagymát.
Hozzáadtam a zöldborsót és feltöltöttem annyi vízzel amennyi ellepte.

Sóztam, borsot, ízvarázst tettem bele.
Belereszeltem a fokhagymákat.
Közben elkészítettem a habarást. A lisztet kikevertem a
vízzel és mikor a borsó puhára
főtt akkor óvatosan lassan belecsurgattam a főzelékbe.
Gyorsan kevertem, mert a habarással vigyázni kell
nehogy csomós legyen. A végén megszórtam
apróra vágott petrezselyemzölddel.
Mi általában bundás kenyérrel fogyasztjuk.

7 megjegyzés:

  1. A családom nem eszi meg a zöldborsó főzelék tejjel készült változatát, én sem hagymát, sem fokhagymát nem raktam bele soha. Lehet, hogy ez a változat ízlene nekik, olyan ízgazdag lehet. Ki fogom próbálni :)!!

    VálaszTörlés
  2. Én sem így csinálom, hanem, tejjel és pici cukorral. De nagyon izgalmasan hangzik így is. Szerintem kipróbálom. :-) Köszi

    VálaszTörlés
  3. Bármikor és bármennyit...Imádom!

    VálaszTörlés
  4. Nekünk is kedvencünk. Guszta !

    VálaszTörlés
  5. Én sem pont így készítem, de ez is isteni:) Nagyon szeretjük mi is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem a zöldborsó főzeléket, leginkább csirkepörkölttel:)
    Nagyon jól néz ki és biztosan finom bundás kenyérrel is!:)

    VálaszTörlés
  7. Marcsi én sem tejjel készítem.Még nem ettem úgy, hogy nem volt benne vöröshagyma és fokhagyma.Te hogyan készíted?

    Anikó!Icipici cukrot én is szoktam a cukorborsós ételekbe tenni.Valahogy az úgy kell bele!:-)Itt most lemaradt!

    Kriszti, Évi, Trollanyu!Tényleg nagyon egyszerű étel és általában mindenki szereti, hamar készen van.

    Roza!Hm...csirkepörivel!Jó is úgy!De valahogy mióta egyszer bundás kenyérrel ettük azóta mindig azt kell csinálni hozzá.:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...