2011. november 22., kedd

Ropogós töltött zsemlék Alexától


Gyakran böngészem a blogokat, amiket szeretek
nézegetni különböző reggeli és vacsora ötletek miatt.
Így akadtam erre a nagyszerű ropogós zsemlére Alexánál
Azóta már elkészítettem másik töltelékkel is és
az is nagyon finom lett. Alexához hasonlóan én is mindenkinek
a kedvenc feltétjével töltöttem meg a zsemlét. Azonban én is
szeretek változtatni a recepteken és nem egészen úgy készítettem,
ahogy Ő. Bátran ajánlom kipróbálásra, mert nagyon finom volt.


Hozzávalók:

4 db zsemle
1 dl tej
0,5 dl tejszín
3-4 dkg vaj
só, őrölt bors, őrölt szerecsen dió
az eredeti recept kurkumát is ír bele, de mi nem szeretjük,
azért Ti csak tegyetek bele nyugodtan.
4 db tojás
10 dkg Pannónia sajtot használtam az ementáli helyett


Ami a zsemlékre került:

bacon szalonna
zöldhagyma
kolbász
2 db portobello gomba (krém gomba, barna csiperke gomba)
zöldpaprika
parenyica sajt


Elkészítés:

A zsemlék tetejét levágtam, hasonlóan mint amikor 
túróval töltött zsemlét készítek.
A zsemlék belsejét kivájtam és apró
darabokra vágtam.
Kevés vajon megpirítottam. A tejszínt, tejet, vajat összemelegítettem,
ízesítettem borssal, szerecsen dióval, sóval és ráöntöttem
a pirított zsemlére.
Hagytam, hogy jól beszívja a zsemle a 
tejes, tejszínes öntetet.
A tojásokat felvertem kevés sóval, belekevertem a
reszelt Pannónia sajtot.
A tojásos sajtos keveréket és a megáztatott pirított 
zsemlét összekevertem.
Beletöltöttem a zsemle üregekbe.
A portobello gombát megmostam, majd négybe vágtam.
A zsemléket megpakoltam kinek, kinek ízlése szerint.
Került rá csíkokra vágott bacon, karikára vágott zöldhagyma,
zöldpaprika, parenyica sajt, kolbász karika, majd a végén egy fél gomba.
Lég keveréses sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.
Ezalatt a tojásos töltelék megemelkedett, a gomba pedig
arany színűre sült a tetején.
Ezzel a gombával finom volt, tényleg nagyon jó ízű, zamatú gomba.
 Kiválóan grillezhető.
A kis kalapos változata a krém gomba.

Köszönöm Alexa !







10 megjegyzés:

  1. Éppen tegnap gondoltam rá, hogy milyen régen csináltam! :)) Nagyon guszta lett Nellike!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de nagyon jól néznek ki a zsömléid, Nellike! Kár volt reggeli előtt benézni ... most itt csorog a nyálam! :))
    Ma felteszek egy töltött kiflit, ami valami isteni lett, ajánlom figyelmedbe! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta tényleg, olyanok, mint a mini pizzácskák:) Kifogom próbálni én is hamarosan:)

    VálaszTörlés
  4. Én is éhgyomorra kukkantottam be hozzád! Hamarosan nálunk is asztalra kerül, valószínű egy hétvégi közös reggeli alkalmával lepem meg a családot! Köszi: Erika

    VálaszTörlés
  5. Nagyon csábítóak a zsemléid, én is ki fogom próbálni :)!!

    VálaszTörlés
  6. Hú Nellike nagyon guszta,így vacsora után azért még le menne egy:-)

    VálaszTörlés
  7. Jöttem nézelődni hozzád, valóban szuper ötletes finomságok ezek is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...