2012. február 29., szerda

Lekváros piskóta tekercs


Ez az a süti amit rengeteget sütöttünk régebben, aztán
valahogy elfelejtkeztem róla.
Pedig nagyon sokféle krémmel, lekvárral
meg lehet tölteni.
Az a baj, hogy egy tekercs nem elég, legalább
kettőt kell sütni.
Én most mégis egyet készítettem, mert
másik süti is készült.
Egyszerű és mindenki szereti kategória.
De azért én felteszem ide a blogba, mert Dórinak 
segítség.:)

Hozzávalók:

A piskótához:

4 tojás
8 kanál kristály cukor
8 kanál liszt
4 kanál víz
fél csomag sütőpor

A töltéshez:

most barack lekvár
bármilyen krém

Elkészítés:

A 4 tojást egyenként felütöttem és a robotgép táljába öntöttem.
Beletettem a kristály cukrot és a legmagasabb fokozaton
habosra kevertem.
Beleszitáltam a lisztet, hozzáadtam a sütőport, vizet, de
ezeket már csak lazán beleforgattam a tojásos
masszába.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem.
Légkeveréses sütőben 200 fokon sütöttem 10 percet, 
majd a hőfokot lecsökkentettem 175 fokra és még
így is sütöttem 5 percet.
Persze a sütési idő mindenkinél máshogy alakulhat.
Közben hústűvel szoktam nézni, hogy nem-e
ragad még a tészta.

Mikor megsült, kiemeltem a tepsiből a sütőpapírral együtt és
feltekertem.
Így nem törik el a tészta.
Megvártam míg kihűlt, ezután barack lekvárral töltöttem.













26 megjegyzés:

  1. És megint egy jó ötlet.:-) Ezer éve nem sütöttem, pedig egyszerű és nagyon finom. Bár egy tekercs valóban nem elég, hacsak nem valami "nehezebbel" töltöm.
    Köszönöm Nelli!

    VálaszTörlés
  2. Nagy kedvenc! Húú, most megenném! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nellikém!Gondolom most nem nagyon van időd sütögetni a lányok mellett!:)

      Törlés
  3. Én csak boltiban ettem eddig ilyet, mert félek nekifogni a feltekerés miatt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati!Ne félj tőle!Először én is féltem.Nekem is kicsit eltörött most, de azért finom volt nagyon.:)

      Törlés
  4. Hú Nellike,de szépek,olyan beleharapnék:),nálunk is nagy kedvenc.Puszi.

    VálaszTörlés
  5. Nemcsak Dórinak segítség! Köszi, Nelli!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó!Te szoktál tekercset sütni?

      Törlés
  6. Mi is szeretjük nagyon ! Guszta lett a tiéd Nelli! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem, egyszerű, gyors és igazán finom...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla!Vizsgák lezavarva?Remélem túl vagy már rajta!

      Törlés
  8. Örök klasszikus, ki ne szeretné:) Az egyik legegyszerűbb és legfinomabb süti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erzsike!Te mivel szoktad tölteni?Anyukám gesztenye krémmel is szokta.

      Törlés
  9. Kedves Nelli! Nem akarok kekec lenni, de azt írod: a piskótához 4 tojás kell.. majd azt, hogy a 6 tojást egyenként felütöttél... most akkor hány kell? :)) a sütid nagyon guszta, mi is szeretjük.

    Macus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Macus!Köszönöm szépen, hogy szóltál!Rögtön javítom is.
      Először 6 tojásból szerettem volna sütni, de rájöttem, hogy úgy vastag lesz a piskóta.Gondolom így írhattam el.Elnézést érte!:)

      Törlés
  10. Hmmmmm, Nelli! Ez egy nagyon jó 5let! És milyen gyors és 1szerű! Puszi érete!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gionetta!Örülök, hogy tetszett Neked is!

      Törlés
  11. Nelli, egy szeletet szívesen megennék, nagyon guszta!:)

    Megkérlek, nézzél be hozzám szeretnélek meglepni egy díjjal.
    Örülnék, ha elfogadnád!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza!Szívesen küldenék Neked!
      Köszönöm szépen a díjat, megyek is megnézem!:)

      Törlés
  12. Az én párom kedvenc sütije! Rég sütöttem, pedig milyen egyszerű és nagyszerű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így voltam vele.Pedig régebben sokszor előfordult nálunk, különböző töltéssel.:)

      Törlés
  13. De finom süti, és milyen régen sütöttem. Teljesen elfeledkeztem róla, pedig mindenki szereti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is megfeledkeztem róla Marcsi!:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...