2010. november 3., szerda

Juhtúrós-baconos kombe

Az alap receptet kedves blogger társamnál  thechefviki -nél láttam.
Nagyon megtetszett és gondoltam megsütöm annyi változtatással, hogy mivel kisebbikem nem szereti a kolbászt, bacon került bele. El nem rontotta nagyon finom lett így is.
Finom volt ez a sós változat, de legközelebb szerintem túrósan is el fogom készíteni. Tényleg csak a hűtőnk tartalma szab határt a töltelékek variációinak.

Hozzávalók:

3,5 dl tej
1 dl víz
1 teáskanál cukor
1 kávéskanál só
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő (friss)
10 dkg vaj
5 evő kanál olaj

Töltelék:

1 tömlős juhtúrót  használtam
2 dl tejföl
20 dkg bacon szalonna
oregano, bazsalikom ( ez az eredeti receptben nem szerepelt )

tetejére: 1 egész tojás felverve,
szezámmag, lenmag, ( de bármilyen magocskával finom lehet )

Felfuttatjuk a meleg, cukros tejben az élesztőt.
A vajat az olajjal megolvasztjuk.
A bacont darabokra vágjuk, majd összekeverjük a juhtúróval és a tejföllel, de vigyázni kell ne legyen túl híg, beleszórjuk a szárított oreganót és a bazsalikomot.
A kovászból, lisztből, sóból lágy tésztát készítünk. Itt követtem el egy hibát, nem olvastam figyelmesen el a receptet és mikor már a tésztát majdnem teljesen kidolgozta a kenyérsütőgép akkor beleöntöttem az olvasztott olaj-vaj keverékét. A kelt tésztáknál mindig így szoktam tenni.
Három részre osztjuk. A gyúró lapot jól meglisztezzük és az első adag tésztát vékonyra nyújtjuk.
Most jönne a vaj-olaj keverékével való megkenés, de mivel én már beleöntöttem, így melegítettem még egy adagot, összeolvasztottam és megkentem a keverék felével a kinyújtott tésztát. Nagy baj nem történt, a tészta állagán csak annyit változtatott szerintem, hogy még puhább, omlósabb lett.
A második tészta lapot is kinyújtottam akkorára, mint az elsőt és ráfektettem az első tészta lapra amit már megkentem az olaj-vaj keverékkel.
A második lapra rákentem az összes tölteléket. Kinyújtottam a harmadik tésztát is, ráhelyeztem a töltelékre és megkentem a maradék vaj-olaj keverékkel.
Ezután következett a hajtogatás. Felülről behajtottam középre, majd alulról is középre, ezután mint egy könyvet úgy kell összehajtani. A két tészta találkozásánál összenyomkodtam egy kicsit.
A tepsit kibéleltem sütő papírral, belefektettem az elkészített tésztát, éles késsel átlósan és keresztben is bemetszettem. Letakartam, majd 1 órát még kelni hagytam.
Felvert egész tojással megkentem és megszórtam szezámmaggal és lenmaggal.
Hideg sütőbe tettem, 175 fokra állítottam és kb. 40 perc alatt megsütöttem.

8 megjegyzés:

  1. Hogy ebből miért nem volt tegnap egy kis darabka?

    VálaszTörlés
  2. Andikám!Lehet jobban jártunk volna!:-)

    VálaszTörlés
  3. Na azért az a cukrászda nem semmi volt.

    VálaszTörlés
  4. Most már végképp rá kell szánnom magam, hogy elkészítsem. Pazarul fest a fotódon, és itt érzem a számban az ízét. Esetleg nem sütnél nekem is?:P

    VálaszTörlés
  5. Ms.Poppy!Sütnék persze, lehet cserébe rétest kérni?Mert emlékszem ám az első rétes sütésedre.:-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Nellike! Megmondanád nekem, hogyan lehetne olyan karácsonyi visszaszámlálóm? Puszi: Erika

    VálaszTörlés
  7. Hihi.:) Jól megy neked az alkudozás, de nem baj, én benne lennék a cserében. Amúgy az első rétesezést én sem felejtem el, az tuti.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...