2010. november 13., szombat

Sajtos roló

Hozzávalók a tésztához: (Sajnos nem tudom kinek a receptje volt, de ezer köszönet érte, mert nagyon finom)


  • 28 dkg liszt
  • 20 dkg margarin (én RAMA margarint használtam)
  • 2 dl tejföl


Hozzávalók a krémhez: (Andi konyhájából való)


  • 30 dkg reszelt sajt
  • 4 tojás sárgája
  • 4 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 10 dkg margarin
  • (én még tettem bele reszelt szerencsendiót is, mert a sajtos ételekbe szeretem)


Elkészítés:


A tészta hozzávalóit összedolgoztam, majd 2 órát pihentettem.
Az eredeti recept azt írja, hogy 2 mm-re nyújtsuk, én ennél vastagabbra nyújtottam.
Igen jó fajta állagú tészta.


A roló krémje pedig a következőképpen készül: A reszelt sajtot a tojássárgájával, a liszttel és a tejjel sűrűre kell főzni és hűteni.
Ha teljesen kihűlt akkor a margarinnal habosra keverni és ízlés szerint sóval és szerecsendióval ízesíteni.
A tésztát forrón kell a formáról lehúzni, mert különben ráragad.
Én egy kicsit megvajaztam a formát.
Világosabb színűre sütöttem, mert akkor nem törik olyan könnyen.
Megtöltöttem a krémmel és a végeit reszelt sajtba mártottam.
Készítettem már úgy is, hogy fele trappista sajt volt, fele pedig füstölt sajt a krémben.
Másnapig hűtőben tárolni, hogy megpuhuljon és összeérjenek az ízek.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finóóóóm,szeretem a sajtos rolót..de jól néz ki.:)

    VálaszTörlés
  2. Régóta keresek ilyen roló sütőt, de eddig még nem találtam. Te hol szerezted?
    Fantasztikus, micsoda lehetőségek rejlenek egy ilyen rolóban: édesen vagy sósan is el lehet készíteni, de egy biztos: mindenhogy finom.:)

    VálaszTörlés
  3. Egyszer készítettem már málnahabbal is az is finom volt.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nem láttam még ilyen sütőt. Ezt venni lehet vagy csináltatni? Erika

    VálaszTörlés
  5. Poppy, Erika!Lehet nálunk venni a piacon.
    Szívesen küldök Nektek!:-)

    VálaszTörlés
  6. :) Anyyyyyaaaaa rollllllóóóóó csináljunk:)

    VálaszTörlés
  7. A töltésre kérek önként jelentkezőt!:-)

    VálaszTörlés
  8. Szia Nelli. Olvasom hogy nálatok a piacon lehet venni. Vajon minden piacon van? konyhafelszerelések standon? és megkérdezhetem mennyibe kerül kb.?? Köszike nagyon szeretnék venni, mert nagyon szeretjük, és megvenni magát a sajtos rolót elég drága.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Böbe!Írtam Neked emailt is.De írok itt is.
      Nem tudom, hogy mindegyik piacon lehet-e venni.Ezer forint alatt volt egy csomaggal, pontosan nem emlékszem, hogy mennyibe került, de két csomaggal jó venni belőle, hogy gyorsabban menjen a sütés.
      Mi is nagyon szeretjük, különböző gyümölcsös krémekkel is lehet tölteni.
      Remélem sikerül majd venned.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...