2010. november 7., vasárnap

Gombás burgonyakoszorú pulykaérmén sütve


Hozzávalók:

60-70 dkg pulyka mell vagy disznókaraj
50 dkg gomba
1 kg burgonya
vöröshagyma, fokhagyma, só, bors, tej, tojás, kevés rozmaring a gombához,
reszelt szerecsen dió

Elkészítés:

A húst megmosom és felszeletelem.
Befűszerezem a különböző fűszerekkel. Olajban megsütöm.
A vöröshagymát megpárolom kevés olajon és hozzáadom a megpucolt, felszeletelt gombát.
Ízlés szerint fűszerezem, (én egy kevés rozmaringot is teszek bele), vizet nem töltök alá, mert a gomba sok vizet enged. Piros paprikát nem teszek bele most.
Lepirítom a gombát.
Elkészítem a krumplipürét, de kicsit kevesebb tejjel, mint ahogy máskor készítem, de ugyanúgy fűszerezem (só, bors, reszelt szerecsen dió).
Egy tepsit vékonyan kiolajozok és sorba beleültetem a  húsokat.
A krumplipürét nyomó zsákba töltöm és körberajzolom a húsokat a pürével, a közepébe pedig belekanalazom a gombát.
Megkenem felvert egész tojással.
Előmelegített sütőben pirosra sütöm.
Lehet még hozzá köretet készíteni, de szerintem önmagában is nagyon finom volt.

7 megjegyzés:

  1. Húúú Nellike, de guszta! Ezt biztosan elkészítem valamelyik nap! Megnézem a blogodat és akkorákat nyelek, hogy legalább egy pohár vizet innom kell! De hálás lennék, ha beköltöznétek a szomszédságunkba! Erika

    VálaszTörlés
  2. Ez így tökéletes Nellike, ahogy van!Kismenyem tuti értékelné. A husit nem kell előtte kicsit serpenyőben elősütni?

    VálaszTörlés
  3. Erika!Van eladó telek?Megyünk!:-)
    Tudod, mint a régi szép időkben!
    Küldtél email címet?

    VálaszTörlés
  4. Andikám!Írtam, hogy elő kell sütni a husit!:-)
    Annának tényleg tetszene szerintem is.

    VálaszTörlés
  5. Hű, de jól néz ki! Úgy is van egy kis gomba itthon, "véletlenül":-)))
    Anikó

    VálaszTörlés
  6. Micsoda ötlet! Nagyon tetszik, szuper az egész, úgy, ahogy van.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...