2010. november 25., csütörtök

Csokilikőr

Hozzávalók:

5 adag fekete kávé
5 evő kanál kakaó
40 dkg porcukor
2 tubus sűrített tej
2 dl rum
1 dl alkohol
1 vanília rúd belseje, vagy 1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:

A fekete kávét lefőzöm.

A porcukrot összekeverem a megszitált kakaóval, jelen esetben holland kakaó port használtam, majd hozzáadom a sűrített tejeket, a vanília  magocskákat.
Aztán a rumot, kihűtött kávét, és az alkoholt.
Jól összekeverem.
Üvegekbe töltöm.
Hűtő szekrényben tárolom, és naponta felrázom, be fog majd sűrűsödni.

Azért szeretem ezt a likőrt nagyon, mert gyorsan elkészül, és nincs benne tojás.

14 megjegyzés:

  1. Kávé nélkül is lehetne kérni? Mert érdekes mód, a kávét, csak kávénak szeretem ( de úgy aztán számolatlanul) sütibe, fagyiba, csokiba bármi másba brrrrr...nagyon guszta lett, és azok a cuki szaloncukrok mellette!
    Alakul a karácsonyi hangulat nálatok is látom!

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nem lehet kávé nélkül készíteni.

    VálaszTörlés
  3. Recept mentve ! Jó kis ajándék lesz :) !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper! Bonbonokba is jo lenne :)

    VálaszTörlés
  5. De jó hogy eszembe jutattad Nelli! Ezt megcsinálom karcsonyra, talán majd két szopi közöt, kicsit szürcsölhetem én is!:-))))
    Puszi, Anikó

    VálaszTörlés
  6. Szia Nellike!
    Azt szeretném megkérdezni, hogy mikor kell elkészíteni, hogy karácsonyi ajándéknak jó legyen és kb. meddig eltartható? Én is készítek italokat karácsonyra, már festem hozzá az üvegeket. Teszek fel egy finom mézes narancsost! A csoki és a tojás likőr a kedvencem! Erika

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a receptet! A karácsonyi terítőd is csodaszép!

    VálaszTörlés
  8. Tücsök?Elkészíted?

    Erinacea!Kíváncsian várom milyen bonbont tudnál belőle alkotni!:-)

    Anikó!Szerintem ez nem olyan erős, és ki lehet hagyni az 1 dl alkoholt belőle akkor meg végképp nem erős.

    Erika!Küldtem emailt Neked.Elég 3-4 nappal előtte elkészíteni.A mézes narancsosat hol találom?

    Marcsi!Terítő a Meskáról van.:-)

    VálaszTörlés
  9. Nelli, úúúúgy belekortyolnék:) De ma még vezetek:D
    Valami ilyesmit én is szeretnék, finom nagyon!

    VálaszTörlés
  10. Szuper!!! Még soha nem készítettem likőrt, de ez nagyon csábító.:)

    VálaszTörlés
  11. Régen anyu sok ilyesmit készített, még gyerekként is imádtuk nyalogatni.:P
    Jó néha feleleveníteni a régi szokásokat, olyan jóleső érzést adnak. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom lehet. Fiatal lány korom óta nem ittam csokilikőrt.
    Az alkoholt hol kell venni? :-) Lehet buta kérdés, de én még sohasem vettem:_))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...