2010. november 14., vasárnap

Lilahagyma lekvár

Régóta kacérkodtam a gondolattal,  hogy el kellene készíteni a lila hagyma lekvárt, de amikor Gizinél megláttam, tudtam eljött az alkalom, hogy elkészítsem. Még régebben az NLC-n is többször találkoztam a recepttel, már akkor is tetszett.
Oldalast sütöttem és ahhoz pont passzolt. Azért, hogy meglepetés ne érjen készítettem még párolt káposztát is, de kár volt, mert mindenki a hagyma lekvárt választotta.

Hozzávalók:

50 dkg lila hagyma
4 evő kanál méz
3 evő kanál cukor (én barna cukrot használtam)
színes bors
nekünk félédes vörösbor volt itthon
4 evő kanál olíva olaj
kakukkfüvet én nem tettem bele, de Gizinél szerepel a receptben

Elkészítés:

A hagymát megpucoltam, megmostam és vékonyra felszeleteltem.
A mézet elkezdtem egy serpenyőben melegíteni, mikor jó forró volt hozzáadtam a barna cukrot és karamellizáltam.
Hozzáöntöttem az olíva olajat, majd beleszórtam a hagymát.
Megszórtam egy kevés sóval és a színes borssal, majd felöntöttem annyi vörösborral, hogy ellepje és elkezdtem párolni, ha szükséges volt pótoltam a bort.
Végül mikor elfőtte a levét, elkezdett sűrűsödni és krémes állagú lett, pont olyan mint a lekvár.
Sült húshoz szerintem kiváló ínyencség.

9 megjegyzés:

  1. Szokás szerint egy rugóra járt az agyunk. Én is hétvégre csináltam lilahagymalekit. Nem pont így, csak majdnem. Ahány ház, annyi hagymalkevár mondhatjuk. :)Nálunk is nagy siker volt!

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem

    Te lettél a nyertes, látogass meg kérlek :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom! Nagyon fincsi lehet :)

    VálaszTörlés
  4. Én is beterveztem. Sültek mellé mennyei csemege, bár a párolt lila káposztát nálam nem tudja überelni.:)

    Gratulálok a nyereményedhez, igazán szerencsés vagy!

    VálaszTörlés
  5. Köszi Poppy a gratut!
    Tényleg nagyon finom volt, még a tesóm is szerette, pedig Ő nem kapható az új dolgokra.:-)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok a nyereményedhez!!!

    Nagyon guszta lett a lekvárod!!! Oldalas mellé biztosan finom volt, most jó nagyokat nyelek:)). Köszönöm, hogy megemlítettél a bejegyzésben.
    Én holnap készülök párolt káposztát csinálni.:)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Gizi!:-)
    Mi finom lesz a párolt káposztához?Még titok?:-)

    VálaszTörlés
  8. Én is gratulálok a nyereményedhez!
    Tavaly főztem már, valóban mennyei a sültek mellé!

    VálaszTörlés
  9. Neked is köszönöm szépen Trinity!:-)
    Valóban mennyei volt, még sokszor el fogom készíteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...