2011. április 14., csütörtök

Lasange



A lasange-t nálunk mindenki nagyon, nagyon szereti, így 
mindig dupla adagot kell készíteni.
Általában házi készítésű tésztát használok hozzá, 
mert azzal sokkal finomabb. 

Hozzávalók a tésztához:

60 dkg liszt
4 egész tojás
2 kávés kanál só
2,5 dl hideg víz

Hozzávalók a töltelékhez: 

50 dkg darált hús
1 db vöröshagyma
4 db sárgarépa
2 db zöldség
50 dkg cukor borsó
3 gerezd fokhagyma
1 konzerv hámozott paradicsom
só, bors, oregano, bazsalikom, babér levél
őrölt bors, piros paprika

tetejére: reszelt sajt bőven, vaj darabkák

Hozzávalók a besamel mártáshoz: 

1 liter tej 
10 dkg vaj
5-6 evő kanál liszt
reszelt szerecsen dió, őrölt bors, só
10 dkg reszelt sajt 

Elkészítés: 

A lisztből, tojásból, sóból, vízből 
tésztát gyúrtam.
Három részre osztottam és még így 
is gyúrtam egy picit.
Ezután kicsit pihentettem.
Lisztezett gyúró lapon tepsi nagyságúra, 
vékonyra nyújtottam.

 Közben elkészítettem a tölteléket.
A vöröshagymát kevés olajon megpároltam. Mikor 
üveges a hagyma, rátettem a 
darált húst. Fehéredésig pirítottam. Ekkor megszórtam piros 
paprikával. Kicsit még pároltam, hogy 
a paprika kiengedje szép piros színét. Beleöntöttem a cukor 
borsót és a karikára vágott répát, 
zöldséget. Felöntöttem egy kis vízzel. Fűszereztem, közben 
kóstoltam, hogy megfelelő ízű-e.
Azért nem írok mennyiségeket a fűszerekből, mert én 
szeretek erősebben fűszerezni.
A főzés idő végén reszeltem bele a fokhagymát és 
beleöntöttem a hámozott paradicsomot.
Még egyet forraltam rajta és készen volt.

Elkészítettem a besamel  mártást.
A vajat felhevítettem, rászórtam a 
megszitált lisztet.
Halvány barnára pirítottam és folytonos keverés 
mellett felöntöttem a tejjel.
Ízesítettem a reszelt szerecsen dióval, 
őrölt borssal, sóval.
Besűrítettem és a végén beleszórtam 10 dkg reszelt sajtot. 

Előkészítettem a tepsit.
A tepsi aljára vékonyan besamelt 
 mertem, elsimítottam.
Erre fektettem  egy kinyújtott tésztát. Megkentem  
besamellel és ráhalmoztam a fele tölteléket.
Ezután megint egy kinyújtott tészta lap következik.
Megkentem besamellel.  A maradék tölteléket rátettem, 
majd újból tészta következett, majd megint besamel.
A tetejére vaj darabkákat vágtam.
Figyelni kell rá, hogy besamellel mindenhol megkenjük, 
mert különben kemény lesz a tészta. 
A sütőt előmelegítettem és lég keverésen 225 fokon  
kb. 25 percig sütöttem. Amikor már kezd a tészta teteje 
kicsit pirulni, akkor reszelt sajttal bőven megszórtam.

Nem olcsó étel, de nagyon finom és kiadós. 
Ez az adag egy nagy  
gáztepsire elegendő. 

 
 
 




 

6 megjegyzés:

  1. Nellike,nem csak nálatok szeretik nagyon,hanem nálunk is:-),nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  2. Nelli ! Ez igy nagyon guszta, bár nálunk nem nagyon rajong érte senki. A borsó miatt (most) én sem, de az egyszer biztos, hogy jobb, mint a bóóóóóti :)

    VálaszTörlés
  3. Hozzánk is küldhetsz egy tányérkával Nelli!! Imádja mindenki:))
    Nagyon gusztusos lett!

    VálaszTörlés
  4. Ó de jól néz ki! Még sosem csináltam, pedig nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nelli!
    Küldenél nekem egy címet e-mailben?
    Köszönöm, hogy játszottál és gratulálok Neked mégegyszer!:))))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...