2011. február 21., hétfő

Burgundi marharagu - Biankától

Már több vörösborral készült ételt elkészítettem BiankátólMost a burgundi marha ragu került sorra.
Ezer köszönet érte, mert nagyon, nagyon finom volt. A szaftja nagyon szépen besűrűsödött a bortól és a paradicsom pürétől. Csak simán fehér kenyérrel és savanyúsággal fogyasztottuk.



Most pedig jöjjön a recept, ahogy én készítettem. 


Hozzávalók: 

1 kg marhahús ( most comb volt )
3 db vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
Bianka 1 db paprikát is tett bele, de én elfelejtettem venni
2 db babér levél
1 kávéskanál őrölt köménymag
1 kávéskanál majoránna
2 teáskanál ízvarázs
5 db sárgarépa
1 kicsi paradicsom püré konzerv
én olajat használtam, Bianka zsírt tett bele
kevés cukor
én félédes bort használtam 
só ízlés szerint
piros paprika
valamint én tettem bele egy kicsi felszeletelt piros jalapeno paprikát ( a piros nem annyira erős, mint a zöld ) 


Elkészítés:

Az olajon megdinszteltem az apróra felkockázott vöröshagymát.
Ezután a megmosott, kockákra vágott marhahúst tettem rá. Fehéredésig pirítottam, hogy a rostok bezáródjanak. Beletettem a fűszereket, belereszeltem a fokhagymát és beleöntöttem a paradicsom pürét is. Én egy kis cukrot szórtam rá.
Felöntöttem a vörösborral és 2 dl vízzel. 20 perc után adtam hozzá a 4-5 cm-re felvágott sárgarépát.
A folyadék pótlását mindig borral tegyük. Nekem kellett 1 óra 40 perc még megpuhult a hús.
Olyan illatok jöttek a konyhából, hogy 10 percenként jártunk kifele kóstolni.
Aki nem szereti a bort az ételben az tényleg ne álljon neki, úgy ahogy Bianka is mondta, mert nagyon karakteres ízt ad neki. A bornak szerintem jó minőségűnek kell lennie.  5 és fél dl bort használtam hozzá.


Bianka!Hálás köszönetem érte Neked! 


6 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük az ilyen vörösboros, szószos husikat.

    VálaszTörlés
  2. El is hiszem hogy finom volt,nagyon guszta lett,így reggeli előtt,ilyet nézegetni:-))De jöhetne reggelire is:-)

    VálaszTörlés
  3. Finom volt tényleg lányok!:-)Próbáljátok ki.
    Andikám!Paradicsomos kenyérrel cserélek, Ditta nálad a sajtos, krumplis pogit néztem ki.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta lett a te "marhád" is, szívesen megkóstolnám!!!
    Már én is készülök rá, vagy két éve láttam a tv-be, de eddig mindig elmaradt. Na sort kerítek rá hamarosan.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...