2010. október 14., csütörtök

Kefíres lángos





Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 db krumpli megfőzve
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
pici cukor az élesztő felfuttatásához
3 dl kefir
2 egész tojás
só ízlés szerint
olaj


Elkészítés:

A krumplikat megfőzöm, összetöröm majd.
Az élesztőt a cukros tejben felfuttatom.
A lisztet megszitálom, majd hozzáadom a felfuttatott élesztős tejet, a megfőtt,
kihűlt, összetört krumplit, kefírt, tojásokat, sót.
Jól összedolgozom, majd kelni hagyom.
Zsemle formájú gombócokat formázok.
Majd még egy picit kelesztem.
Olajos kézzel kerekre húzkodom őket és forró olajban mindkét felét kis lángon
világosra sütöm.
Papírtörlőre szedem, hogy a felesleges olajat felitassa.
Ízesítem fokhagymával, tejföllel, sajttal, ketchuppal, lekvárral.


5 megjegyzés:

  1. A lekvárosról még nem hallottam. Nálam a lángos csakis sós lehet, a káposztás kocka meg édes, nudli szintén sós.:)
    Amúgy szerintem a kefir nagyon jót tesz a lángostésztának: jó állagot és ízt ad neki, s hosszabb ideig is eltartható a nyers tészta.
    Most jól esne a fotó bal oldalán található versenyző.:)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon jót tesz a tésztáknak a kefír.
    Én a lángost szeretem édes és sós ízben is, a káposztás kockát jó borsosan, a nudlit pedig édesen.:-)

    VálaszTörlés
  3. Az első lángost sósan kell enni,a másodikat lekvárral. Nyami

    VálaszTörlés
  4. Andikám!Miért így kell enni?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...