2012. április 26., csütörtök

Párizsi hús rizibizivel



Párizsi szeletet készítettem ebédre, de most nem is erről 
szeretnék írni, hanem a rizibiziről.
A sima rizst nem szeretjük, így nálunk mindig valamilyen
zöldséges változatban készül ez a köret.


A rizibizi hozzávalói:

fél kg rizs
1 fej vörös hagyma
2 gerezd fokhagyma
3 db sárga répa
2 db zöldség
30 dkg cukorborsó
só, bors, ízvarázs
2 db babér levél
kevés olaj

Elkészítés:

 A megválogatott, megmosott rizst beletettem a lábosba, kevés olajon
kicsit pirítottam. Ezután kétszeres mennyiségű vizet töltöttem rá.
 Ízesítettem sóval, ízvarázzsal és babér levéllel.
Közben a vörös hagymát megpucoltam, apróra vágtam és kevés
 olajon megpirítottam. A sárgarépát, zöldséget karikára 
vágtam, majd ezt is pirítottam. Amikor már szép arany színű volt az olaj
a répától, akkor került bele a cukorborsó. 
Felöntöttem egy kevés vízzel, fűszereztem, belereszeltem a 
fokhagymát és puhára főztem. Lepirítottam. Akkor lesz 
igazán jó íze, ha teljesen elfőzzük a levet róla. 
Majd a megfőtt rizzsel összekevertem.
 

9 megjegyzés:

  1. Először azt olvastam ribizlivel:) Aztán nézem, hol a ribizli? Hát a rizs simán nálunk se nagyon megy, rizseshús, vagy ilyen rizibizi formájában szeretjük mi is.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó recept, legközelebb én is így fogom készíteni a rizibizit. Nagyon finom lehet a fűszerektől, és a párolt zöldségekkel összekevert rizs. Én eddig csak zöldborsót tettem a rizshez, de nagyon tetszik ez a recept.

    VálaszTörlés
  3. Mi szeretjük a rizst mindenféle formában, így is:) De szoktam másféle zöldségekkel is keverni, mindenhogyan finom:)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk nagyon nehéz mindenki kedvére való rizs főzni. Lacika szárazon szereti, Dömike szottyosan, rizotto-jellegűen. A legkevesebb gond velem van, mert en sehogy sem.

    VálaszTörlés
  5. Istenem ! Én is úgy jártam, mint Kata. Először RIBIZLIT olvastam, meg másodszor is, meg harmadszor is. Na akkor kezdtem előlről, s végre rájöttem, hogy Rizi-bizi !!!! Nagyon szeretjük, de nekem a Ribiz-Bizi-hez van egy óriási sztorim. Majd egyszer elmesélem :)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk így ahogy van, hússal együtt nyerő lenne :)!!

    VálaszTörlés
  7. És igen, egy csapatba kerültünk!:) Már várom a finomságaidat! Én megtettem az ajánlatomat.:)

    VálaszTörlés
  8. Nelli, ugye nem maradsz ki az utolsó csoportból?
    Várlak a kutyás konyhában.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...