2012. április 20., péntek

Zelleres krumpli saláta


Még Húsvétkor készült ez a nagyon finom krumpli saláta. 
Valamikor egyszer az Nők Lapja Cafe-n
kaptam valakitől a receptet. Sajnos már nem emlékszem kitől. 
Ha ráismer valaki akkor nagyon szívesen beírom forrásként. 
Ugyan már változtattam rajta, mert megvan az a jó szokásom, hogy sosem a recept alapján készítem el a kiválasztott ételt. :-) Most grillezett 
csirkemellel fogyasztottuk.

Hozzávalók:

1 kg burgonya
4 közepes fej lila hagyma
1 közepes zeller
majonéz
1 nagy doboz tejföl
ecet
só 
cukor
kevés mustár
fehér bors

Elkészítés:

A burgonyát meghámoztam, megmostam és karikákra vágtam. 
Sós vízben puhára főztem.
Leszűrtem, kihűtöttem. Közben a zellert is megpucoltam, 
két darabba vágtam és megfőztem. Amíg hűlt a krumpli addig
vékony csíkokra vágtam a lila hagymát. A főtt zellert lereszeltem 
az alma reszelővel. Közben elkészítettem az ecetes levet. Kb. 5-6 dl vízbe 
ecetet, cukrot és sót tettem ízlés szerint. Ezt a levet ráöntöttem a 
kihűlt krumplira és a reszelt zellerre. A legjobb ha egy éjszakát áll a 
hűtőben, de nekem most erre nem volt lehetőségem. A hagymát szeretem 
leforrázni, hogy ne legyen annyira ropogós, de volt, hogy nem forráztam 
le úgy is ízlett. Másnap leszűrtem a krumplit és a zellert és 
összekevertem a hagymával, majd a majonézes tejföllel. 
Ízesítettem még kevés mustárral, fehér borssal.

7 megjegyzés:

  1. Nellikém ! Nem tőlem származik :-) de azért jól hangzik. Nálunk is nagyon sok majonézes saláta készül, de zellereset még nem készítettem. Féltem a kis nemlétező epémet:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik a zelleres krumpli biztosan nagyon finom volt! Guszta! Nagyon jó lett az új blogruhád!

    VálaszTörlés
  3. Én szeretném, csak a Párom nem szereti a zellert:)

    VálaszTörlés
  4. A lányom nagyon kedveli, érdekes, hogy én meg még nem készítettem, a zellert csak húslevesben szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta.Egy kedves ismerősöm készítette hasonlóképpen zellerrel a krumplisalátát, nála kóstoltam és nagyon finom volt. Viszem a receptet,és hamarosan kipróbálom.

    VálaszTörlés
  6. Nem tettem még zellert a burgonyás salátába, de ki fogom próbálni. Biztos egy különleges ízt ad neki...Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó recept ! Legtöbbször a burgonya pürét is felesen készítem,burgonya és zeller.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...