2014. április 1., kedd

Gombakrém leves

Várakozott pár fej krém gomba a hétvége óta a hűtőben. Ma mindenképpen készíteni szerettem volna belőle valamit, gondoltam a krém leves jó választás lesz. Nem tévedtem, nagyon finom levesünk lett.


Ahogy nekikezdtem a főzésnek felmerült némi gond. Nem volt itthon főző tejszín, így tejjel készült.

Hozzávalók:

40 dkg krém gomba ( barna csiperke gomba ) 

fél fej vörös hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evő kanál vaj
bors, só
főző tejszín vagy tej ( nálam utóbbi )
1 dl száraz fehérbor ( elhagyható )
étkezési keményítő

Tetejére:

reszelt sajt

pirított kenyér kocka
pirított gomba szelet

Elkészítés:

A vöröshagymát apróra vágtam, a vajon megpároltam. A gombát megpucoltam, megmostam és nagyobb darabokra vágtam. A pirított hagymára szórtam és kb. 10 percet pároltam.Sóztam, borsoztam, ízesítettem a reszelt fokhagymával. Lesütöttem, pár darab gomba szeletet kivettem belőle. Aztán keverő tálban, aprító géppel összeaprítottam, fokozatosan adagoltam hozzá a tejet. Majd hozzáöntöttem a fehérbort. Ezután visszatettem a tűzhelyre és felforraltam. Közben az étkezési keményítőt kevés hideg vízzel elkevertem és hozzáöntöttem a leveshez. A keményítő mennyiségét mindenki ízlése szerint adagolja, mert mindenki másmilyen sűrűségű levest szeret, azért nem írtam. Megvártam még felforr és reszelt sajttal, pirított kenyér kockával és pirított gomba szelettel tálaltam.

Így is nagyon ízlett mindannyiunknak, de még finomabb lett volna, ha vargánya is kerül bele :-)


14 megjegyzés:

  1. Hmmm... ahogy olvastam a receptedet, éreztem a számban a leves ízét. Nagyon finom!
    Imádom a pöttyös kollekciódat is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabicsek a Te porcelánjaid is nagyon, nagyon szépek! Mindig megcsodálom őket!

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett a gazdag feltétekkel :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt Katikám nagyon! Ez is a megosztó ételek közé tartozik, de nálunk mindenki szereti :-)

      Törlés
  3. Imádom a gombát minden formában, de a család sajna nem rajong érte.
    Krémlevesnek viszont még Legkisebbikem is megeszi, aki pedig egyébként egyáltalán nem - főleg pirított kenyérkockával :). Igaz, nálunk sokkal szerényebben nélkül készül mostanában a szétválasztás miatt, de úgy is nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsi nálunk is mindenki szereti. Olvastam, hogy milyen ügyesek vagytok a diétát illetően. Kitartást kívánok Nektek! Nálunk is a legkisebb szereti legjobban a gombát, minden fajtát és minden mennyiségben. :-)

      Törlés
  4. Hmm ilyenkor meginkabb hianyzik az otthonom :* imadom amiket fozol!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsim! Főzök <3Neked is ha szeretnél ilyet :-) Te is hiányzol Nekünk! <3

      Törlés
  5. Látom Nelli, ma egyre gondoltunk! :) Nagyon finom lehet a tiéd is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt nagyon. Gomba levest gyakrabban készítek.

      Törlés
  6. Imádjuk a krémleveseket :) nagyon guszta lett a gombakrémlevesed :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye! Mostanában mi is előtérbe helyezzük a krémleveseket. Örülök, hogy rátaláltam a blogodra. :-)

      Törlés
  7. Nagyon ritkán főzök gombakrém levest, pedig milyen egyszerű és finom, be is ütemezem:) Nagyon cukik a pöttyöseid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem gyakran főzök. A pöttyös pedig szerelem. :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...