2014. április 5., szombat

Rakott krumpli

Megint egy olyan étel, hogy ahány ház, annyi rakott krumpli. Nálunk mindenki nagyon szereti, szinte mindig másképp készül. Most kéksajt az Én nagy kedvencem került bele.


Hozzávalók: 

2 kg burgonya
20 dkg bacon szalonna
egy darab kolbász
15 dkg kéksajt
5 db tojás
2 fej vöröshagyma
1 nagy doboz tejföl
olaj
só,bors,
fokhagyma
ízvarázs


Elkészítés:

A burgonyákat megmostam, feltettem héjastól főzni. Ízesítettem a vizet sóval.
Közben előkészítettem a többi hozzávalót.
A bacont nagyobb darabokra vágtam, a kolbászt, hagymát felkarikáztam.
A tojásokat megfőztem keményre, majd karikára vágtam.
A már megfőtt krumplit megpucoltam és nagyobb, vastagabb karikákra
vágtam.
A tepsi aljára olajat öntöttem és ráhelyeztem egy sor főtt krumplit.
Majd bőven meglocsoltam sóval, borssal, ízvarázzsal, fokhagymával ízesített
tejföllel.
Ezután kerültek rá a szalonna, vöröshagyma, kolbász és tojás 
szeletek.
Rámorzsoltam a kéksajtot.
A sóval csínján kell bánni, mert a szalonna és a kéksajt is sós.

250 fokon, légkeveréses sütőben 30 percig sütöttem.
Mikor szép piros volt a krumpli, meglocsoltam tejföllel.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta képet készítettél róla! Biztosan finom, látszik rajta :-)
    Én hagyományos módon szoktam csinálni, krumpli, tojás, kolbász, tejföl....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kati! Finom volt nagyon és most rengeteget sikerült készítenem :-) Én is szoktam hagyományos módon is csinálni. Van, hogy sajt is kerül a tetejére, van, hogy gomba vagy hús. Mikor mi jut eszembe :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...