2014. április 2., szerda

Kefíres - krumplis

Egy nagyon egyszerű és finom ételt hoztam Nektek. Tartalmas levesekhez ajánlom. Nálunk most a gombakrém leves mellé készült. Egy könnyű tavaszi salátával nagyon jól tud esni. Most a napokban eszembe jutott, hogy már milyen régen készítettem. A receptjét még az általános iskolai osztály főnökömtől kaptam, akit nagyon, nagyon szerettem.

Ezt a bejegyzést Neked ajánlom szeretettel Ibolya néni!



Hozzávalók:

5-6 szem közepes méretű burgonya

kb. 35 dkg liszt
1 nagy doboz kefir
2 tojás
só, bors
tej

Ha gazdagon szeretnénk készíteni, akkor szalonnát is szoktam rászelni a burgonyára.

Elkészítés:

A burgonyákat meghámoztam, megmostam és uborka gyalun legyalultam. A tepsit kikentem olajjal. A reszelt krumplit beletettem a tepsibe. Sóztam, borsoztam. Kikevertem a palacsinta jellegű tésztát. A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a tojásokat, sót, borsot, kefírt és a tejjel megfelelő sűrűségűre kevertem. Picit állni hagytam a masszát, majd a krumplira öntöttem. 200 fokon, lég keverésen aranybarnára sütöttem.
Tejfölös mártogatóval és finom, könnyű tavaszi salátával tálaltam.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Szeretem az ilyen egyszerű és tartalmas, /mert ez biztos hogy az/ ételeket. Kipróbálom egyszer.

    VálaszTörlés
  2. Éva egy jó leves mellé kitűnő választás :-) Én is szeretek Nálad böngészni.

    VálaszTörlés
  3. Tudod mire emlékeztet? A tepsiben sült cicegére :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jééé akkor Én is tudok mégiscsak cicegét :-)

      Törlés
  4. Ez nagyon finom! A férjem és Apukám imádják - na, nem mintha én vissza tudnám utasítani. :D Nagymamám csinált hasonlót, csak nem kefirrel. Vagy a Tied nem prósza?? Lehet, hogy keverem... :)

    VálaszTörlés
  5. Nelli, ez az amit kipróbálok,ha prósza ha nem azt ugyanis ismerem,de nem baj, a lényeg,hogy finom és egyszerű!!! :) :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...