2014. március 24., hétfő

Pisztáciás málna torta

Még a múlt hét végén annyira szép málnát kaptunk a boltban, hogy muszáj volt valami finomságot alkotni belőle Zsófival. :-)
Andi barátnőmtől kaptam egy kis pisztáciát. Gondoltam, hogy a torta alapja pisztáciás legyen.
Egy 28 cm-es torta formában készült a torta.

Hozzávalók:  ( a tortához )


3 tojás 

6 kanál kristály cukor
5 kanál liszt
7 dkg pisztácia őrölve
1 csomag sütőpor

( a krémhez )

50 dkg mascarpone
30 dkg málna
1 evő kanál eper paszta aroma ( opcionális )
1 citrom reszelt héja
10 dkg porcukor
1 zacskó Dr. Oetker zselatinfix



Elkészítése:

A tojásokat kikevertük a kristály cukorral. Beleszitáltuk lisztet és beleszórtuk a pisztáciát, amit előtte aprító gépben megőröltünk. Hozzáadtuk a sütőport, majd vajazott, lisztezett kapcsos torta formában, légkeveréses sütőben 175 fokon 25 percig sütöttük.


Miközben a tortalap hűlt, elkészítettük a krémet.

A mascarponét kikevertük az eper paszta aromával, a citromhéjjal és a porcukorral. Ezután hozzákevertük a málna szemeket. Az eper paszta aroma nagyon finom, erős, intenzív ízűvé tette.Tettünk félre a tetejére díszíteni  a málnából.
Amikor kihűlt a tortalap akkor kevertük bele a mascarponés krémbe a zselatinfixet. Ilyenkor már gyorsan kell dolgozni, mert hamar szilárdul a krém. Gyorsan a torta tetejére kentük és málnaszemekkel díszítettük.

Ezután étcsokoládét temperáltunk és a transzferfóliára kentük egyenletes vastagságban. Vártunk még megszilárdult a csoki, lehúztuk a fóliát és különböző formákat szúrtunk ki belőle. Zsófi ezzel díszítette a tortát.

Itt is találtok egy tortát, amit szintén transzferfóliával díszítettem :Citromos-joghurtos, őszibarackos túrótorta









6 megjegyzés:

  1. Jó kis páros vagytok Zsófival Nellike! :))

    VálaszTörlés
  2. Drága Nelli!
    Nagyon aranyos vagy, hogy hiányolsz!!!! Én meg még csak nem is válaszoltam senkinek, aki írt nekem. :-(
    Ennek az az oka, hogy egy hatalmas projekte fogtam, ami rengeteg időmet vette el a tanítás mellett és ezért a házi munkát is kicsit háttérbe kellett szorítani. Estére, mikor lett volna kicsi időm, kidőltem és ráadásként a gépem is felmondta a szolgálatot, Hiába javítgatta Robi barátom, újat kellett vennem. Most már ez a része is rendben van az életemnek. tudok nugodtan dolgozni, biztonságos gépen, ami csak az enyém, a másikat megkapta a család. Lassan a házban is utólérem magam, a kertbe is elvetettem mindnet, amit kellett és a palántál is nőnek. Ma talán a 4! hete felhalmozódott vasalással is végére érek és a kollégám prezentálja a munkánkat az ügyfélnek és jön egy jó nagy rendelés és akkor azt mondom: megérte! S valahonnan ki fogok most újra időt szorítani a blogoláshoz.

    Nagyon édes és aranyos vagy, hogy hiányoltál és ennek hangot is adtál! Egészséges vagyok, sőt boldog, s ebbe még anyósom morgása sem tud belerondítani, mert nem hagyom. ráfogom, hogy öregszik. :-))

    Hamarosan jövök egy élménybeszámolóval és utána a receptekkel, képekkel. Van sok ötletem Húsvétra! :-))
    Ez a málnás csoda ötleteket adott! Nagyon jól néz ki és nagggyon finom lehetett!


    Puszi :*

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom lehetett!:-)
    És még Gionettáról is olvastam...:-))))))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett a tortád, már a nyarat idézi :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...