2014. április 4., péntek

Dán kuglóf - Alchritól

Ezt a kuglófot már nagyon régóta sütöm és mindig nagyon finom lesz. Még régen Alchritól kaptam amikor a Nők Lapja Cafén cserélgettünk recepteket. Itt találjátok nála: Dán kuglóf
Köszönöm szépen Alchri. Mindig megemlegetlek amikor megsütöm.

Dóritól a nagylányomtól kaptam egy kuglóf formát a névnapomra, gondoltam itt az alkalom kipróbálom.
Áronka névnapjára sütöttem a kuglófot.
Nem olyan régen érkeztek meg az étel színezékek, így azt is kipróbáltam. A színezékeket Jankánál láttam a Csak,mert szeretem blog írójánál. Köszi Janka az ötletet.

Jöjjön a recept ami nagyon egyszerű.

Hozzávalók:

5 tojás sárgája
25 dkg cukor
25 dkg liszt
1 dl olaj
1 dl víz
1 sütőpor
5 tojás felvert habja

nálam piros étel színezék

Ízlés szerint mazsola, kakaó.

Az első hat hozzávalót összekeverjük robot géppel.

Majd a tojások fehérjét felverjük habbá és óvatosan nehogy összetörjön a hab a sárga masszához keverjük.
Ekkor keverjük bele a mazsolát.

Ha színesre szeretnénk akkor kiveszünk a sárga masszával és színezzük az étel színezékkel vagy a kakaóval.

Vajazott, lisztezett kuglóf formában, lég keverésen 45 percig sütöttem. Mikor kihűlt porcukorral meghintettem.







2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...