2011. október 27., csütörtök

Dödölle sörtésztában sült csirkemellel

Ma megint Bazsi kedvére való ebéd készült. A pulyka mellet szereti
a legjobban, de a mai ebéd csirke mellből készült. A dödöllét 
pedig sokszor készítem, mindenki nagy örömére. 
Itt megtalálhatjátok a receptjét.


Hozzávalók:
2 csirke mell
3 bögre liszt
3 evő kanál burgonya pehely
1 evő kanál pirított hagyma
1 evő kanál szezám mag
1 egész tojás
2 dl sör
annyi víz, hogy sűrű legyen a tészta
ízvarázs, kevés só, őrölt bors
olaj

Elkészítés:

A csirke melleket megmostam és ujjnyi csíkokra vágtam fel.
Megszórtam ízvarázzsal, közben elkészítettem a sör tésztát.
A lisztet megszitáltam, beleütöttem a tojást, beleszórtam a burgonya pelyhet,
 a pirított hagyma darabokat és a szezám magot.
Ízesítettem sóval, íz varázzsal, őrölt borssal.
Beleöntöttem a sört, de így még nem volt elég híg ezért vízzel hígítottam a meg-
felelő sűrűségűre.
A csirke mell csíkokat lisztbe forgattam, majd belemártottam a sörtésztába és a
felhevített olajban arany színűre sütöttem.
Papírtörlőre szedtem, a felesleges olajat
leitattam.
Most dödöllével tálaltam.

12 megjegyzés:

  1. Hú Nelli!
    Nagyon jól néz ki! Most felcsigáztál ezzel a dödöllével. Még soha nem csináltam, pedig szerintem pont a kedvünkre való lenne! Köszi a receptet, hétvégén megcsinálom.
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. A dödöllével én is így vagyok. Csak 7végén nem is leszünk itthon. De felvéve a hosszú listára valahova. Egyszer úgy is elkészül.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett!!! Dödöllét még én sem készítettem, de ettünk már Veszprémben egy étteremben. Nekünk az nem volt nagy élmény, de a leírásod alapján elkészítve biztos nagyon bejön majd a családnak!!! És a sörtésztát is gazdagítottad... ez is nagyon tetszik, ezt is ki fogom próbálni :)!!

    VálaszTörlés
  4. Guszta nagyon ! Bár még dödöllét nem kóstoltam, vagy lehet hogy ettem csak nem tudtam hogy az. A csirkemell nagyon kívánatos!:)

    VálaszTörlés
  5. Még én sem ettem dödöllét, de tervezem hamarosan:) Nem csak a Bazsi kedvére való ez az étel, én is nagyon bírnám:)

    VálaszTörlés
  6. Finom ez a párosítás.Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Anyukám ez isteni finom volt!!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Isteni finom lehetzett Nelli:)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!Örülök, hogy tetszett Nektek is.Ha elkészítítek akkor írjátok majd meg, hogy ízlett-e.:-)

    Dórim!Örülök, hogy ízlett Neked is!:-)

    VálaszTörlés
  10. Szia Nellike! Én is a dödöllére csaptam le, tegnap este elkészítettem, fűszeres halat sütöttem mellé (a halra borsikafüvet, zellert, zöldség zöldjét, borsot és medvehagymát tettem, olívaolajon sütöttem). Azt nem tudom, hogy a kettő összepasszol-e, de nagyon finom volt. Puszi: Erika

    VálaszTörlés
  11. Erika!A fűszeres halad nagyon fincsi lehetett!Milyen hal volt?Dóri nagyon szereti a halat, biztos ízlett volna neki.Szerintem jó párosítás volt!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...