2011. január 22., szombat

Zöldséges rizsgolyó

 Hozzávalók:
50 dkg karfiol
25 dkg rizs lehetőleg ne gyors rizs legyen
2-3 db répa
só, bors, ételízesítő, vöröshagyma, zsemle morzsa, olaj,
babér levél
1 egész tojás


Elkészítés:
A karfiolt megmostam,  rózsáira szedtem és sós vízben megfőztem.
Mikor megfőtt, villával összetörtem és félretettem, hogy hűljön ki.
Közben a rizs megválogattam, megmostam,  apróra összevágtam a vöröshagymát és megpirítottam kevés olajon. Mikor már szép piros volt a hagyma ráöntöttem a rizst és kicsit még tovább pirítottam. Felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel. Babér levéllel, sóval, étel ízesítővel ízesítettem.
Mikor a rizs elfőtte majdnem az összes levet akkor átöntöttem egy jénai tálba és mikróban pároltam amíg puha nem lett. Félretettem és ezt is kihűtöttem.
A répát megpucoltam, megmostam és apró kockákra vágtam, sós vízben feltettem főni.
Amikor megfőtt villával összetörtem.
A három hozzávalót összekevertem, hozzáadtam 1 egész tojást, ízesítettem még sóval, borssal, ízvarázzsal, zsemle morzsát adtam hozzá egy kicsit.
Zsemle morzsában megforgattam közvetlenül sütés előtt.
Olajat forrósítottam és megsütöttem a golyókat.
Az olajnak nagyon forrónak kell lennie, különben szétesnek a golyók.
Saslik pálcára húztam őket és kínai szezám magos, ragacsos csirke mellel tálaltam.

14 megjegyzés:

  1. Az egész összeállítás nagyon ott van!!! Nelli, én meg hozzád szegődnék el kóstolónak :)

    VálaszTörlés
  2. Nellikém, ez nagyon fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg fincsi volt lányok!Ma megismétlem!Gyertek kóstolni!:-)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk van egy kifőzde, ahol szoktam ilyet enni, de mindig elsózzák, pedig imádom
    A tiéd csodás ki fogom próbálni

    VálaszTörlés
  5. Nellike, ha most elindulok izibe, ebédre odaérek hozzátok! A részemet kéretik melegen tartani :)

    VálaszTörlés
  6. Bianka!Én is ettem már elsózva, meg valahogy olyan bizalmatlan is vagyok a kínai éttermekkel.:-)Majd írd meg ha kipróbáltad.

    Andikám!Indulj izibe!Várlak!

    VálaszTörlés
  7. Én már csak vacsira érek oda :( Hagytok nekem is?

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!Gyere, gyere, hagyunk!:-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta!!! Isteni finom lehet, én is kérhetek????:)

    VálaszTörlés
  10. Elvesztem beírásommal együtt ??? nem is ez a lényeg, hanem az, hogy most már élvezhető a blog.
    Mikor sütöd ujra, mert látom a legnapi kóstolásról is lemaradtam :)))

    VálaszTörlés
  11. Viki!A kisfiamnak 27-én lesz a szülinapja és ez a kedvenc most, gondolom akkor újból készül majd.:-)
    Kóstolókra mindig szükség van!:-)

    VálaszTörlés
  12. Ez tényleg fincsi, igaz én rizs nélkül szoktam készíteni.

    VálaszTörlés
  13. Én is jövök kóstolónak:DD
    Nagyon bejön ez nekem is a hússal együtt!

    VálaszTörlés
  14. Szia Nelli!
    Zsemlemorzsával helyettesítettem a rizst, de készítettem már áztatott zsemlével is, úgy mint a húsfasírtot. Kicsit lazább szerkezetű a massza.
    Gombafasírtot is készítettem hasonló módon.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...