2022. május 22., vasárnap

Kefíres lángos

Az én kisfiam elment szerencsét próbálni a kis barátnőjével, Bogival Németországba. Ma lángost szerettek volna enni, de nem volt. Így holnap szeretnének Ők sütni.
Nekik ajánlom szeretettel ezt a bejegyzést. ♥️💙

Hozzávalók:

50 dkg liszt
1 nagyobb, vagy 2 kisebb főtt, összetört krumpli
1 egész tojás
1 csapott evőkanál só
1 dl tej
Fél teáskanál cukor
2-3 dkg élesztő
3 dl kefir

Elkészítés:

A lisztet megszitáltam. 
A tejet meglangyosítottam, pici cukrot tettem bele, belemorzsoltam az élesztőt.
Mikor felfutott az élesztő hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz.
A krumplit megfőztem, kihűtöttem, összetörtem és azt is a hozzávalókhoz tettem.
Félretettem kelni.
Mikor megkelt gombócokat formáltam olajos kézzel.
Olajos tálcára tettem őket.
Hagytam kicsit kelni.
Közben olajat melegítettem.
Kihúzkodtam őket, a szélét kicsit vastagabbra hagyva és olajban kisütöttem őket.

Ha marad tészta olajos nylon zacskóba 4-5 napig biztonságban tárolható a hűtőben.

Jó étvágyat Bogi és Bazsi .... és annak is aki elkészíti még.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, és finom lángost sütöttél Nellikém. Váljék egészségetekre. Az Édesanyám is mindig tett főtt krumplit a lángos tésztába, melytől nagyon finom lett. Sok sikert és szerencsét kívánok a fiadnak és a barátnőjének.

    VálaszTörlés
  2. Végre írtál újra bariném. Biztos ilyen guszta lesz majd a fiatalok lángosa is, ott a messziben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok idő eltelt mióta nem írtam. Most jött az ihlet. Remélem segítség lesz nekik, bár Bogi nagyon ügyes csajszi. ♥️

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...