2017. november 19., vasárnap

Gőzgombóc mákszórással, vanília öntettel

Gőzgombóc mákszórással, vanília öntettel



Hozzávalók:

50 dkg liszt ( én Nagymama sütemény lisztet használtam )

4 dkg olvasztott vaj
3 dkg élesztő, 1 kávéskanál cukor az élesztő felfuttatásához
2 evőkanál porcukor
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tojás
2,5 - 3 dl tej
pici só

Töltelék: Szilvalekvár, vagy bármilyen lekvár, ami keményebb.


Mák a szóráshoz


Öntet: 


1 vanília puding

4 evőkanál cukor
Vanília aroma 
6 dl tej

Az élesztőt felfuttatjuk. A lisztet tálba szitáljuk. Hozzáadjuk a többi hozzávalót is a vaj kivételével. Majd amikor már kidagasztottuk a tésztát, hozzáadjuk az olvasztott vajat is. 1 órát kelesztjük meleg helyen.


Miután megkelt hengert sodrunk a tésztából. Én 10 darabra vágtam és egyenként kör alakúra nyújtottam. Szilvalekvárt halmoztam a közepébe.

Gombóc alakúra formáztam, pihentettem még 15 percet.

Közben vizet forraltam egy nagyobb lábosban. Beleállítottam a mikró grillező rácsát ( nem volt kedvem a szekrény legfelső polcáról a párolót levenni :-)  ) .

Erre rátettem a kisebbik tortaforma alját, amit megkentem olvasztott vajjal. 3 gombócot ráhelyeztem, fedőt tettem rá és 15 percig gőzöltem a gombócokat.

Amíg ők a gőzben csücsültek, addig megcsináltam az öntetet. Azért használtam hozzá több tejet, hogy hígabb legyen, mint a puding.


Amikor elkészültek a gombócok, megforgattam őket olvasztott vajban, meghempergettem darált cukros mákban és a vanília öntet közepére ültettem őket.


4 darab gombócot lefagyasztottam, kíváncsi vagyok milyen lesz.

Hosszadalmas az elkészítése, de megéri, mert nagyon finom.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is előfordul, de dióval azért még népszerűbb, mindenki imádja :) Nagyon guszta a fotódon!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...