2017. szeptember 22., péntek

Csöröge  fánk
Mai csöröge 💗


Hozzávalók: 
25 dkg liszt
2 dkg élesztő
2  kanál cukor
0,5 dl tej
2 evőkanál rum
0,5 dl tejföl
2 tojás sárgája
5 dkg olvasztott vaj
1 citrom reszelt héja

Olaj a sütéshez

Porcukor, vaníliás cukor a forgatáshoz

Elkészítés:

A cukros tejben felfuttattam az élesztőt.
A szitált liszthez adtam, amikor felfutott.
Hozzáadtam a tojássárgáját, a reszelt citromhéjat, sót, rumot és a tejfölt.
Közben a vajat megolvasztottam.
A dagasztás végén tettem hozzá az olvasztott vajat.
25 percig kb. kelni hagytam.
Majd a tésztát kinyújtottam kb. 3 mm vastagra.
Rombusz alakokat vágtam belőle.
A közepén is bevágtam és átfordítottam ellentétesen a csücsköket. (Juj ezt nem tudom másképp írni  :-) )
Forró olajban arany barnára sütöttem.
Majd vaníliás porcukorba hempergettem.
Lehet tálalni: lekvárral, forró csokival, különböző gyümölcshabokkal, fahéjas porcukorral.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...