2012. október 4., csütörtök

Mángoldba tekert húsgombóc

Már többször nézegettem a pécsi vásár csarnokban a mángoldot, de még sohasem mertem venni. Talán most sem vettem volna, ha a párom nincs velem és nem mondja, hogy vegyünk egy kicsit és készítsünk belőle valamit.
Ahogy jöttünk hazafelé már meg is született az ötlet, hogy valamilyen húsit fogunk betekerni vele. Az íze a spenóthoz hasonlít, de erőteljesebb ízű. Általában főzeléket készítenek belőle. Magas az A, B és C vitamin tartalma. Rendkívül sok foszfort, káliumot, kalciumot, magnéziumot és vasat tartalmaz. A vastagabb ereket ki kell vágni felhasználásnál.
Hozzávalók: 


60 dkg mángold
1 csirke mell
1 zsemle
15 dkg hajdina vagy gersli (nálam most hajdina)

2 vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 egész tojás
1 kis pohár tejföl
piros paprika
olaj

fűszerek, kinek, kinek ízlése szerint, nálam:só, bors, borsikafű, őrölt kömény, ízvarázs, a végén kevés tárkony, vagy tárkony ecet

Elkészítés:


Először elkészítettem a tölteléket. A csirke mellet megmostam, majd ledaráltam. Beledaráltam a fokhagymát és a vöröshagymát is. Hozzáöntöttem a megmosott hajdinát, a megáztatott zsemlét, tojást, majd a fűszereket, kevés piros paprikát.Gombócokat formáltam belőle. Félretettem.


A mángoldot először szétválogattam, a nagyobb leveleket félretettem, ezekbe került a töltelék.
A kisebb leveleket megmostam és apróra vágtam.
A nagyobb levelek ereit kivágtam és forró, lobogó, sós vízbe mártottam egy pillanatra, majd tálcára szedtem.

A vöröshagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem.Tulajdonképpen egy pörkölt alapot készítettem. Rászórtam a fele apróra vágott mángoldot. A nagyobb mángold levelekbe tekertem bele az előzőleg megformázott csirke mell gombócokat. Szépen sorba állítottam őket az öntött vas lábosban. A tetejére szórtam a maradék mángoldot. Kevés vízzel felöntöttem és puhára főztem kb. fél óra alatt.


Közben vékony rántást készítettem, amit folyamatos keverés mellett belecsorgattam. Majd hozzáadtam a pohár tejfölt is.
A legvégén hintettem meg egy kevéske tárkonnyal.
Friss, puha, fehér kenyérrel tálaltam.


1 megjegyzés:

  1. Jajj Nelli, ez nagyon finom lehetett:) Máris megkívántam, pedig sosem ettem mángoldot, de a spenótot nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...