2010. december 30., csütörtök

Marcipános kókuszcsók

Ez a recept a SZUFLÉ  magazin 2010. novemberi számában jelent meg.
Vrábel Kriszta receptje. Már akkor elhatároztam, hogy Karácsonyra elkészítem, mivel Bazsi nagyon szereti a kókuszos sütiket. Aztán a legfontosabb hozzávalóról a marcipánról megfeledkeztem. Eszembe jutott,  hogy marcipán krumpli viszont van itthon. El nem rontotta, talán barnább lett a csók tőle.

Hozzávalók:


2 db szoba hőmérsékletű tojás fehérje
10 dkg porcukor
1 teáskanál citromlé
10 dkg fehér marcipán massza (nekem marcipán krumplim volt)
10 dkg kókusz reszelék
pici só

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 150 C fokra.
A tojás fehérjéket verjük fel a pici sóval.
Mikor habos, de még nem kemény, kezdjük el adagolni kanalanként a 
porcukrot. Minden kanálnyi porcukor után verjük 1 percig a habot.
Az utolsó kanállal adjuk hozzá a citromlevet.
A hab fényes, vágható lesz.
Ezután reszeljük le a marcipánt.
Nekem marcipán krumpli volt itthon, így azt reszeltem le.
A reszelt marcipánt keverjük el a kókusz reszelékkel,
majd óvatosan forgassuk össze a tojáshabbal. 
Kriszta azt írja, hogy hab zsákba töltsük és nyomjunk belőle kis
halmokat szilikonos sütő papírra.
Én teáskanálnyi halmokat tettem a sütő papírra.
15 percig sütöttem, lezártam a sütőt, résnyire kinyitottam az ajtót és a 
sütőben hagytam kihűlni a csókokat.

4 megjegyzés:

  1. Elfogadnék egyet... vagy akár kettőt is :)

    VálaszTörlés
  2. Biztos nagyon fincsi volt Nellike! A marcipános krumpli meg sokat dobhatott inkább ízén.

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki, én is nagyon szeretem a kókuszos dolgokat! Ki fogom próbálni.
    Nagyon boldog új évet kívánok, jó blogolást, sok olvasót, örömteli főzőcskézést és jó egészséget neked és minden szerettednek!
    Enikő

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...