2010. augusztus 18., szerda

Aszalt paradicsom





Már üvegben piroslanak.






Erre a célra legjobb a lucullus féle paradicsom.
Én két kilogrammot vettem és ebből lett egy kisebb üveg aszalvány.Megmostam a paradicsomokat, ketté vágtam hosszában.
Kivettem a magjait és kivágtam a szárrészt.
Megszórtam durva, nagyszemű sóval bőven.
Ezután sütőpapírral bélelt tepsiben légkeverésen, 50 fokon aszaltam körülbelül 5 óra
hosszat.
Az aszalás időtartama függ a paradicsom nagyságától.
Ezután üvegbe tettem rétegesen megszórtam apróra vágott fokhagymával és szárított
bazsalikommal és oregánóval.
Az igazi a napon aszalás, de ilyenkor éjszakára be kell vinni, mert visszaszívja a paradicsom
a párát.

2 megjegyzés:

  1. Nellike, legközelebb akkor ne szedd ki a magját. Csak a szárát! És ha szárazak,akkor forralj 1 liter vizet, tegyél bele annyi ecetet, hogy jóó ecetes legyen, és 5-8 percig lefedve hagy benne ázni a parikat, amíg egy kicsit ruganyosabbak nem lesznek. Akkor szedd ki konyharuhára, hogy kicsit szikkadjon, és után tedd üvegbe.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszi Andikám a tanácsot!:-)
    Nem volt száraz, inkább sok levet engedett, de papírtörölközővel leitattam a felesleget.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...