2012. március 8., csütörtök

Lecsós szelet



Bazsink évekig nem szerette a lecsót. Aztán egyszer amikor főztem, 
tésztát főztem ki mellé. Ettől kezdve Ő is megszerette a lecsót.
Sok étellel volt így, most már viszonylag kevés
olyan dolog van amit nem szeret.
Most is az Ő kedvére készült.


Hozzávalók:

8 sárga paprika
1 konzerv hámozott paradicsom
1 szelet szalonna
3 fej vörös hagyma
2 gerezd  fokhagyma
5 evő kanál hajdina
só, bors
őrölt piros paprika

6 szelet karaj

bors 
ízvarázs
fokhagyma
vörös hagyma
olaj

1 csomag színes durum masni tészta

Elkészítés:

A felkockázott szalonnát kisütöttem, közben rádobtam a vékonyra
szeletelt vöröshagymát és üvegesre pároltam.
A paprikát felkarikáztam és a vöröshagymára öntöttem.
Megszórtam a piros paprikával és még egy picit 
visszatettem a tűzhelyre, hogy a paprika 
kiengedje a színét.
Kevergetni kell, mert szeret leégni és akkor
keserű lesz.
Ízesítettem sóval, borssal, fokhagymával.
Kicsit pároltam, majd hozzáadtam a hámozott
paradicsomot.
Amikor kellőképpen puha volt a paprika bele-
szórtam a hajdinát.
Kb. 10 percet főztem még.
Addigra elfőtte a levét, csak a sűrű szaft maradt.

Közben olajat hevítettem és a vékony befű-
szerezett karaj szeleteket kisütöttem, fokhagymával 
és az apróra vágott vörös hagymával együtt.

Amikor megsült,  akkor beletettem a szeleteket a 
lecsóba és még pár percig együtt pároltam.

Közben a tésztát sós vízben kifőztem.

12 megjegyzés:

  1. Alig várom a nyarat az illatos paprikák miatt is...Csirkemellel szoktam főzni, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Én is csak 1-2 éve szeretem a lecsót. Még nem vagyok lecsó fan, hogy idényben 2 naponta azt főzzek, de már megeszem :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett! Én nyár óta eszem meg a lecsót de csakis úgy, ha jóval több benne a paradicsom, és jól meg van pakolva szalonnával...:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és én nagyon szeretem!!! Korog is a gyomrom rendesen, most be is tudnám falni.:)

    VálaszTörlés
  5. De szép, azok a csokornyakkendők:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól hangzik, egészen más mint az enyém. Kávés krém ügyben kérhetek egy emil címet?

    VálaszTörlés
  7. Kedves Nelli!
    Kérlek nézz be hozzám! Ide:
    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2012/03/kommentek-blog-dija.html
    Sok puszi Neked!

    VálaszTörlés
  8. Nelli, én imádom a lecsót:)) Ezzel a színes tésztával különösen guszta:)

    VálaszTörlés
  9. Szia Nelli ! Ha most nem jártál volna nálam, akkor most nem csodálkoznék itt a blogodon.
    Szerintem már több mint egy hete elolvasgattam, megcsodáltam a lecsós szeleted. Még írtam is hozzászólást. Hova tünt ? Na! hova ??? --- ki tudja. De nem is ez a lényeg. Nagyon guszta, mi is nagyon szeretjük, de én is kifejezetten jó szalonnásan, tudod! úgy, ahogy az rendesen az epének árthat :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Viki!Emlékszem, hogy olvastam a hozzászólást!Ez nagyon jó!Hova a fenébe tűnhetett?:(((

      Törlés
    2. Most megnéztem!Még csak véletlenül sem tudom törölni, mert mégegyszer megkérdezi, hogy szeretném-e törölni.Még soha nem is töröltem hozzászólást.:(((

      Törlés
  10. A lecsós szeleteden megakadt a szemem, gondoltam, akkor már hagyok egy megjegyzést is. ;-) Tetszik a recept.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...