2011. május 15., vasárnap

Epres-joghurtos szelet

Még valamikor a tél végén találtam Ottis oldalán ezt a sütit. 
Már akkor elhatároztam, hogy amint
friss eper lesz meg fogom sütni. Szerintem málnával, 
barackkal és szederrel is nagyon finom lehet.
Köszi Ottis !


Nálam a mennyiségek eltérnek attól amiket Ottis írt, mert 
szeretjük a sok krémet a sütikben, így a joghurt 
mennyiségét megdupláztam. Ebből következően a 
többi hozzávaló mennyisége is változott.

Hozzávalók: 

A piskótához: 
  • 4 tojás
  • 8 evő kanál cukor
  • 8 evő kanál liszt
  • 4 evő kanál víz
  • 1/2 zacskó sütőpor 

 A krémhez és a tetejére:
  • 50 dkg eper
  • 1 tasak Horváth Rozi zselatin (25 gr)
  • 2 nagy doboz 400 ml epres Danone joghurt
  • 5 dl tejszín (tehetünk bele ízlésünknek megfelelően cukrot)
  • 2 tasak piros Dr. Oetker torta zselé
  • nálam került még bele egy citrom reszelt héja 

Elkészítés: 

A tojásokat egyenként felütöttem és a 
8 evő kanál cukorral habosra vertem.
Amikor már habos volt akkor hozzáadtam a 
megszitált lisztet, vizet és sütőpor.
Lazán összekevertem, majd vajazott 
tepsibe simítottam.
Előmelegített sütőben, lég keverésen 175 fokon 
25 percig sütöttem.
Kihűtöttem, közben elkészítettem a krémet.


A zselatint 8 evő kanál vízzel elkevertem, felmelegítettem.
Forralni nem szabad.
Felvertem a tejszínt keményre. 20 dkg epret 
felaprítottam kisebb darabokra.
A joghurtba belekevertem a feloldott már 
kihűtött zselatint, majd a tejszínt és végül az apró
darabokra vágott epret. A krémet a piskótára 
halmoztam és a hűtőbe tettem.
A krém dermedése után kiraktam eper szeletekkel. 
Elkészítettem a leírásnak megfelelően a
torta zselét és a torta közepétől kifele 
haladva gyorsan a tortára öntöttem. 
Nálam egy éjszakára került hűtőbe, de 
két óra múlva már fogyasztható.  
 
 







  
 

5 megjegyzés:

  1. Nellike, ez gyönyörű, joöhetne egy -két szelettel.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen küldenék, de elfogyott még tegnap délután az egész.Mindenkinek nagyon ízlett.:-)

    VálaszTörlés
  3. Nellike,nagyon szép lett,annyira guszta,hogy csak csorog a nyálam.:-)

    VálaszTörlés
  4. Remekül néz ki. A kép láttán megindult a nyálelválasztásom :)

    VálaszTörlés
  5. Isteni, könnyű, tavaszias sütike! Kár, hogy nekem nem hagytatok :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...