2011. január 27., csütörtök

Caffe latte ámor (Dolce Vita 4. blogszülinapjára)

Sokáig gondolkodtam, jó szokásomhoz híven, hogy mit is készítsek.
De az utolsó pillanatban megszületett a döntés.
A kisfiam éppen ma 17 éves, gondoltam remek alkalom lesz ez a desszert, mivel a hétvégén már torta volt, így ezt a a könnyű pohár krémet készítettem el.


Hozzávalók:
1 zacskó Dr. Oetker vaníliás főzés nélkül készítendő puding por
A tasakon 3 dl hideg tej szerepel. Ellenben én 2 dl kihűtött, jó minőségű főzött fekete kávéval és 1 dl
hideg tejjel vertem fel.
1 evő kanál rum vagy rum aroma
A három pohárhoz én 6 db kekszet törtem morzsává.
tejszín hab 
a díszítéshez csokoládé kávé szem

 
Elkészítés:
A vaníliás puding port egy tálba öntöttem és lassan adagoltam hozzá a fekete kávét, majd a hideg tejet. Amikor már láttam, hogy sűrűsödik akkor hozzáöntöttem a rumot is.
A kekszet előtte morzsává törtem, a tejszín habot felvertem. Én általában Hulala tejszínt használok.
Jó minőségű és sokáig megtartja kemény állagát.

A pohár aljára szórtam a morzsává tört kekszet, megöntöztem 1-2 evő kanál fekete kávéval.
Óvatosan rárétegeztem a kávés krémet, majd a tejszín habot.
Végül a csokoládé kávé szemmel díszítettem.
Tálalás előtt 1-2 órát hűtő szekrénybe tettem.


Ezzel a desszerttel kívánok Dolce Vita- nak boldog 4. Blogszülinapot és nagyon sok olvasót, jó munkát !

A kisfiamnak pedig nagyon boldog szülinapot !

14 megjegyzés:

  1. Boldog születésnapot kívánok én is a Fiadnak!

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse a "kicsi" fiadat!
    Nem semmi amit kitaláltál! Gratulálok hozzá is:-)
    Puszi, Anikó

    VálaszTörlés
  3. Mi is boldog szülinapot kívánunk!!:)

    Ezt megerősítvén ittam egy kávét, de sajnos nem olyan szépségeset mint amilyet te készítettél....azonban már rajta vagyok az ügyön, hogy én is kipróbálhassam....felírtam a bevásárló listámra!!

    Nelli csomag ment.. szólj légyszi ha megkaptad!

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot!
    Istenien néz ki ez a finomság!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nelli! Balázsnak boldog születésnapot kívánunk! Én is megkívántam a kávét a képek láttán, kis habot is nyomtam rá, de így is csak az illúzió maradt a tiedhez képest! Gyönyörűséges és biztosan nagyon finom! Erika

    VálaszTörlés
  6. Huhuhúúú, de nagyon jól néz ki! Nagyon fincsi lehet! Megcsináljuk mi is, köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Most sajnálom igazán, hogy én nem kávézom. Szerinted? - megzavarná a hétköznapi kis életemet ? Annyira kívánatos.

    VálaszTörlés
  8. Jöhet egy ilyen kávékrém, nagyon guszta! Boldog szülinapot a fiadnak!

    VálaszTörlés
  9. Andikám!Köszi!:-)

    Anikó!Köszönöm szépen, átadtam.:-)Remélem már meggyógyultatok!

    Ceffa!Ha elkészítetted írd majd meg ízlett-e.
    Jelzem, ha megérkezett a csomag.Köszönöm szépen!:-)

    Marcsi!Köszi Neked is!

    Erika!Bazsi köszöni!Emlékszel a régi reggeli kávézásokra?:-)

    m ! Megírod majd, hogy ízlett-e?

    Viki!Szerintem próbáld meg!Egyáltalán nem iszol kávé félét?

    Erinacea!Tudom, hogy nagyon késő van, de én sokáig dolgozom és éppen most ettem meg, de szívesen megosztottam volna veled!:-)

    VálaszTörlés
  10. Nelli nagyon köszönöm, és én is sok boldogságot kívánok az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  11. Boldog szülinapot az ünnepeltnek! Ez tényleg mámorító:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...